پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:29 قبل از ظهر

گنبد گرمایی بر سر نصف جهان/دمای هوا 3 درجه بالاتر از میانگین نرمال است

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار نوید صنعت نیوز از ادامه موج گرما و بروز مشکلات متعدد در استان خبر داد. وی اعلام کرد که در هفته گذشته دمای هوا در اصفهان به طور میانگین ۴ تا ۵ درجه بالاتر از حد نرمال بوده و پیش‌بینی می‌شود که این روند تا روز یکشنبه به تدریج کاهش یابد. با این حال، دمای هوا همچنان ۲ تا ۳ درجه بالاتر از میانگین نرمال خواهد بود.

شیشه‌فروش با اشاره به تأثیرات این موج گرما افزود: «به دلیل افزایش دما، ۶۷ نفر به علت گرمازدگی و آفتاب‌سوختگی به خدمات درمانی و اورژانسی نیاز پیدا کرده‌اند. همچنین، ۸۱ خودرو در جاده‌های شهری و روستایی به دلیل نقص فنی ناشی از افزایش دما، نیاز به امدادرسانی داشته‌اند.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین از صرفه‌جویی ۲۳۰ مگاواتی در مصرف برق با اعمال محدودیت‌های اداری در سه روز از هفته گذشته خبر داد و تأکید کرد که شدت گرما باعث ۷۴ مورد حادثه در شبکه‌های آب و برق استان شده است که توسط نیروهای امدادی و فنی رفع شده‌اند.

وی با ابراز نگرانی از بحران آب در استان تصریح کرد: «به دلیل کمبود منابع آبی و خشکی قنوات و چشمه‌ها، تأمین آب شرب در ۴۳ نقطه شهری، ۳۵۶ روستای سطح استان و ۵۲ نقطه عشایری به وسیله تانکر و به صورت سیار انجام می‌شود. در بسیاری از مناطق استان، کمبود آب شرب و قطع یا کاهش فشار آب گزارش شده است.»

شیشه‌فروش ضمن اعلام آماده‌باش به تمامی شرکت‌های خدماتی، اورژانس، هلال احمر و مراکز درمانی استان، خواستار اقدام فوری وزارت نیرو برای احیای زاینده‌رود و تکمیل فاز دوم طرح آبرسانی به اصفهان بزرگ شد. وی تأکید کرد: «احیای زاینده‌رود و تکمیل طرح‌های آبرسانی برای جلوگیری از تکرار بحران‌های مشابه در آینده ضروری است.»

به گفته وی، در روز گذشته دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد در ۲۲ ایستگاه هواشناسی استان ثبت شده است که در این بین، خور و بیابانک با ۴۷ درجه، بادرود با ۴۹ درجه و زواره و مهاباد با ۴۸ درجه سانتی‌گراد، بالاترین دماها را تجربه کرده‌اند.

 

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *