پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 8:08 بعد از ظهر

ظرفیت گردش مالی 100 میلیارد دلاری در سال صنعت اسباب بازی در ایران

به گزارش خبرنگار نویدصنعت نیوز، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،  در نشست خبری رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب بازی با هدف رفع نیازهای فناورانه تولیدکنندگان اسباب بازی و ارائه توانمندی های شرکت های خلاق و دانش بنیان اظهار کرد: دو محور اصلی در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اهمیت به شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای خلاق است.

وی با اشاره به تعریف نوآوری ویژگی شرکتهای خلاق را اینگونه برشمرد و توضیح داد: هر نوآوری ترکیبی از خلاقیت و فناوری است و این فناوری است که به ارزش افزوده محصول منجر می شود. نوآوری ویژگی ذاتی شرکتهای دانش بنیان و خلاق است.

دهقانی با اشاره به صنعت انیمیشن به عنوان نمونه شرکتهای خلاق، تصریح کرد: شرکتهای توسعه دهنده بازی و انیمیشن و اسباب بازی فناورانه از شرکتهای خلاق محسوب می شوند. لازم است که به صنایع اشتغال آفرین در کشور توجه شود که اهمیت به صنعت اسباب بازی در زمره شرکتهای خلاق مورد تاکید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است.

وی افزود: گردش مالی صنعت اسباب بازی در جهان بالغ بر 100 میلیارد دلار در سال است و سهم گردش مالی این صنعت در ایران 300 میلیون دلار که معادل سه دهم درصد از این رقم است که از این رقم هم 100 میلیون دلار به صنعت اسباب بازی تولید داخل اختصاص می یابد.

دهقانی گفت: برآوردها حاکی از این است که به نسبت جمعیت سهم بازار اسباب بازی در ایران ظرفیت یک میلیارد دلار در سال را دارد. برگزاری رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب بازی فرصتی فراهم می کند که بتوان از این ظرفیت مالی بهره مند شد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *