پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 7:59 بعد از ظهر

قاچاق 376 میلیون دلاری اسباب بازی در ایران/حمایت از تولید داخلی اسباب بازی

به گزارش خبرنگار نویدصنعت نیوز، محمدرضا زارع، سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فروش ایران، در نشست خبری رویداد توسعه و تبادل فناوری در صنعت اسباب بازی با هدف رفع نیازهای فناورانه تولیدکنندگان اسباب بازی و ارائه توانمندی های شرکت های خلاق و دانش بنیان اظهار کرد: در برنامه سند 5 سال آینده اسباب بازی که در مراسم اختتامیه رونمایی خواهد شد حاوی تمام نقطه نظرات بخش دولتی و خصوصی کشور است که 4 هدف کلان در بخش‌های فرهنگ‌سازی، حمایت از تولید، مدیریت بازار واردات و قاچاق و توسعه صادرات را در بر می گیرد.

وی افزود: طبق برآورد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا در سال 99 ، بالغ بر 376 میلیون دلار به قاچاق اسباب بازی مربوط می شود که از این رقم 152 میلیون دلار به قاچاق اسباب بازی الکترونیک اختصاص دارد که در چرخه اقتصاد اسباب بازی رقم بزرگی است.

زارع با اشاره به تعریف 24 مجموعه دولتی و خصوصی در ذیل سند اسباب بازی کشور، تصریح کرد: در سال 1400، واردات در حوزه اسباب بازی17.4 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با سال گذشته به 15.3 میلیون دلار کاهش یافته است. واردات اسباب بازی به اجزا و قطعات محدود می شود و اجازه واردات محصول نهایی اسباب بازی مشروط به نبود محصول داخلی خواهد بود.

سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فروش ایران با اشاره به روند صعودی صادرات اسباب بازی از سال 99، گفت: صادرات اسباب بازی ایران از زیر 30 میلیون دلار به 38.5 میلیون دلار افزایش یافته است که پیش بینی می شود صادرات اسباب بازی تا پایان سال به بیش از 50 میلیون دلار برسد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *