پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 8:11 بعد از ظهر

400 پیشنهاد تاسیس شرکت دانش بنیان توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور

به گزارش خبرنگار نویدصنعت نیوز، صبح امروز، چهارشنبه، امیرحسین میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در نشست خبری با موضوع تبادلات بین المللی علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ایران با دیگر کشورها اظهار کرد: مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در چهار حوزه با تمرکز بر جذب توانمندی ایرانیان متخصص خارج از کشور فعالیت می کند. ماهیت اهداف این معاونت تلاش برای جذب دانش و تخصص و انتقال تجربه متخصصان ایرانی خارج از کشور است که بتوان از ظرفیت آنها در توسعه اقتصاد دانش بنیان بهره مند شد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته تلاشهای عدیده برای توسعه تعاملات با ایرانیان متخصص خارج از کشور برقرار شده است، گفت: تقویت ارتباطات علمی با سرمایه های انسانی خارج از کشور از طریق شورای عالی ایرانیان خارج از کشور صورت گرفته است تا بتوان به هدف دیگر این معاونت یعنی تقویت راهبرد توسعه کسب و کارهای بین الملی دست یابیم.

میرآبادی با اشاره به اجرایی کردن سند جامع توسعه روابط علمی بین اللملی جمهوری اسلامی، افزود: تعاملات با شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه های ذیربط بستری برای توسعه روابط علمی و بین الملی فراهم می کند و در همین راستا حمایت های همه جانبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق برنامه ریزی و نقشه راهی که مدون شده است می تواند به تقویت تعاملات با ایرانیان متخصص خارج از کشور بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان متخصص خارج از کشور تمایل برای تاسیس شرکتهای دانش بنیان در کشور دارند، گفت: از طریق پلتفرم طراحی شده درخواست 3700 متخصص ایرانی خارج از کشور مورد بررسی قرار گرفته است که افرادی که در این پلتفرم درخواست ثبت کرده اند از کشورهایی هستند که در صدر مهاجرت قرار دارند و بیشتر هم در زمینه مهندسی تخصص دارند.

میرآبادی پروژه معافیت مشمولین نظام وظیفه را مشروط به اجرای پروژه قابل قبول فناورانه در داخل کشور دانست و گفت: تاکنون معافیت 380 مشمول نظام وظیفه ایرانیان خارج از کشور مورد تایید قرار گرفته است و برای 20 نفر هم کارت معافیت صادر گردیده است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *