پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:19 قبل از ظهر

دولت ضریب نرخ گاز را برای فولادی ها تغییر نداد

به گزارش نوید صنعت نیوز به نقل از چیلان در جلسه هیئت وزیران، مصوبه ای در خصوص قیمت گاز صنایع تصویب شد که بر اساس آن، نرخ پایه خوراک گاز پتروشیمی ها به عنوان معیار اصلی در نظر گرفته شده است. این نرخ پایه بین حداقل و حداکثر قیمت گاز در بازار مشخص می شود و برای سایر صنایع ضرایبی در نظر گرفته شده است که بسته به نوع صنعت، متفاوت است.
اما این مصوبه برخلاف انتظار صنایع فولادی که ضریب 30 درصدی را درخواسته کرده بودند است. ضریب مدنظر دولت برای نرخ گاز مجتمع های احیا فولاد همچنان ۶۰ درصد باقی مانده است! این مصوبه تا پایان برنامه هفتم تدوام خواهد داشت.

به گفته وزیر نفت، این مصوبه با هدف حمایت از صنایع داخلی و تحقق عدالت قیمت گذاری انجام شده است. وی افزود که با این روش، صنایع مختلف بر اساس مصرف و تاثیر آنها بر بازار داخلی و خارجی، قیمت مناسب را پرداخت خواهند کرد.

بر اساس این مصوبه، واحدهای احیای فولاد (به جز کوره بلند)، ۶۰ درصد، واحدهای تولید فلزات (شامل کوره بلند)، ۴۵ درصد، واحدهای تولید سیمان، ۱۵ درصد و سایر واحدهای صنعتی، ۱۰ درصد از نرخ پایه خوراک گاز پتروشیمی ها را به عنوان قیمت سوخت گاز خود پرداخت می کنند. نرخ پایه خوراک گاز پتروشیمی ها نیز بین قیمت حداقل ۵۰ هزار ریال و قیمت حداکثر معادل میانگین قیمت صادراتی گاز ایران در ماه قبل قرار می گیرد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *