پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 4:57 قبل از ظهر

صنعت فولاد آمریکا چه رویکردی در پیش گرفته است؟

 به گزارش نوید صنعت نیوز، ایالات متحده آمریکا قرار است در سال جاری میلادی ۲.۵ میلیارد دلار که معادل درآمد خالص این کشور در سال گذشته است، را در جهت جایگزینی کوره‌های بلند قدیمی به سیستم قوس الکتریکی (EAFs) در صنعت فولاد هزینه کند.

یکی از مزایای تغییر سیستم کوره بلند به قوس الکتریکی سازگاری با نوسانات تقاضای فولاد است و همچنین دی‌اکسیدکربن بسیار کمتری تولید می‌شود و می‌تواند در کاهش گازهای گلخانه‌ای مؤثر باشد.
درحالی‌که سرمایه‌گذاری ایالات متحده آمریکا در تغییر سیستم کوره بلند به قوس الکتریکی در درازمدت بازدهی دارد؛ اما توجه خریداران سهام را به خود معطوف ساخته است.
از سوی دیگر نگرانی در مورد اعتصابات احتمالی در بخش خودروسازی که در زنجیره پایین فولاد قرار دارد بر صنعت فولاد ایالات متحده تأثیر گذاشته است به‌گونه‌ای که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این هفته از کارگران اتحادیه خودروسازی و سه خودروساز بزرگ دیترویت درخواست کرده است تا قبل از پایان قراردادشان در ماه آینده، با توافق جدیدی از اعتصابات جلوگیری کنند.
بخش خودرو و حمل‌ونقل تقریباً یک‌چهارم محموله‌های فولادی ایالات متحده آمریکا را تشکیل می‌دهد.
تغییرات چشمگیری نظیر توسعه زیرساخت‌های انرژی تجدیدپذیر مانند توربین‌های بادی و حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در صنعت فولاد با مشوق‌های مالیاتی همراه است. به‌گونه‌ای دیوید بریت، مدیرعامل فولاد ایالات متحده آمریکا اذعان داشت: قانون کاهش تورم موهبت بزرگ در صنعت فولاد است و آن را قانون رنسانس تولید در این صنعت نامید.
همچنین سرمایه‌گذاری در تولید فولاد الکتریکی که در تولید موتور خودروهای برقی و ترانسفورماتورهای قدرت کاربرد دارد در صدر اهداف فولادسازی آمریکا قرار گرفته است.
اگرچه صنعت فولاد ایالات متحده در دوره ریاست‌جمهوری گذشته مشمول تعرفه‌های مالیاتی بود؛ اما از آن زمان اختلالاتی در زنجیره تأمین و افزایش تورم رخ‌داده است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *