چهارشنبه , 28 شهریور 1403 - 11:07 قبل از ظهر

پیش‌بینی هوا در هفته جاری؛ تداوم پایداری دما در کشور تا پایان هفته

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا کشور گفت: به‌رغم اینکه در آغاز هفته شاهد وزش باد و رگبار موقتی در ارتفاعات هستیم؛ اما پدیده غالب هواشناسی در اکثر مناطق کشور تا پایان هفته، پایداری دما خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا کشور با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار نوید صنعت نیوز، اظهار کرد: از بعدازظهر امروز در مناطقی از آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، شمال خوزستان، هرمزگان، جنوب فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی، ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در نوار شرقی کشور وزش باد تداوم خواهد داشت و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار مستقر است. امروز در شمال غرب و به‌تدریج بعدازظهر در گیلان و مازندران و در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر امروز در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز با افزایش ابر و وزش باد شدید موقتی مواجه هستیم، گفت: در غرب هرمزگان و جنوب فارس نیز رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعدوبرق موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا علاوه بر شمال غرب در کل سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز بارش و کاهش دمای موقتی رخ می‌دهد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا کشور اعلام کرد: دوشنبه در مازندران و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار مستقر می‌شود. همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی وزش باد افزایش می‌یابد و در نیمه غربی کشور روند افزایش دما حاکم می‌شود.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *