پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:04 قبل از ظهر

همکاری همراه اول، صندوق نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فناوری‌های مخابرات سیار

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری توافق‌نامه همکاری برای توسعه زیست‌بوم نوآوری و بومی‌سازی فناوری‌های الکترونیک و میکروالکترونیک زیرساخت‌های مخابرات سیار را امضا کردند.

به گزارش نوید صنعت نیوز، این توافق‌نامه که در محل شرکت همراه اول منعقد شد، به منظور استفاده از ظرفیت و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین نیازهای راهبردی صنعت مخابرات و ارتباطات سیار، افزایش تولید داخل، جذب سرمایه، افزایش صادرات و اشتغال در حوزه‌های الکترونیک و میکروالکترونیک طراحی شده است.

روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئيس جمهوري در آيين امضاءي اين توافق نامه گفت: پيوند توانمندي هاي شركت هاي دانش بنيان با نياز هاي فناورانه و نوآورانه مي تواند به شكل گيري يك اقتصاد بزرگ منجر شود.
وي با تأکید بر اینکه این توافق یک گام فراتر از تفاهم‌نامه‌ها و در مرحله اجرایی و عملیاتی است؛خاطر نشان كرد: در رويكرد جديد معاونت علمي با تدوين توافق نامه ها، عدد و رقم، راهبرد و مسير مشخص است و ذيل آن قرارداد هاي متنوع تعريف مي شود.
معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به اینکه امکانات این معاونت بدون محدودیت در اختیار این طرح است افزود: خوشبتانه این باورمندی در مدیران شرکت ارتباطات سیار وجود دارد که همین باور هم اولین و مهم‌ترین سرمایه برای همکاری است.
دهقانی ابراز امیدواری کرد این توافق نامه در بازه زمانی تعیین شده، خروجی های ملموس قابل عرضه به مردم داشته باشد.و افزود: کمیته پیگیری مفاد توافق‌نامه تشکیل شده است که روند پیشرفت این توافق‌نامه و قراردادهای ذیل آن، نخست در قالب سه بازه یک ماهه و در ادامه بازه های سه ماهه طی نشست‌هایی پیگیری می‌شود.

براساس توافق‌نامه شکل گرفته و به استناد قانون جهش تولید دانش بنیان، شرکت همراه اول از ظرفیت معافیت مالیاتی در راستای حمایت از تکمیل زتجیره ارزش، توسعه محصولات جدید و افزایش مقیاس و تولدی انبوه محصولات دانش بنیان بهره مند می شود.
صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در جذب سرمایه سازمان‌های توسعه‌ای تولیدات دانش‌بنیان حوزه‌های مذکور و ایجاد ظرفیت صادرات محصولات و دارایی‌های فکری تولیدشده در این حوزه، یاری خواهد رساند.
گفتنی است : افزایش و ضریب‌بخشی به تأمین مالی در کلان‌پروژه‌های مربوط به توسعه‌ زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری الکترونیک و میکروالکترونیک زیرساخت‌های حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و ایجاد ظرفیت تأمین مالی این صندوق با مشارکت شبکه بانکی و بازار سرمایه کشور مطابق بند الف ماده 17 قانون جهش تولید دانش‌بنیان تا سقف سه برابر آورده سرمایه شرکت همراه اول از دیگر موضوعات این توافق نامه است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

فولاد مبارکه و زاینده‌رود: روایتی نو از مصرف آب و عدالت در قضاوت

به گزارش نویدصنعت نیوز- مسئله بحران آب و کاهش منابع آبی، به‌ویژه در مناطق خشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *