چهارشنبه , 28 شهریور 1403 - 3:23 قبل از ظهر

برای اولین بار، تولید داروی هپارین در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از تولید داروی هپارین( ضد انعقاد خون در جراحی‌ها) برای اولین بار در کشور در این سازمان خبر داد.

به گزارش نوید صنعت نیوز حسن زمانیان در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که صبح امروز در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، با اشاره به فراهم آمدن زمینه راه اندازی دو پژوهشکده شیمی دارویی و پژوهشکده استحصال عناصر راهبردی در سازمان فراهم شد و به زودی با مجوز شورای گسترش آموزش عالی فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرده و ادامه می‌دهند. یکی از دستاوردهای پژوهشکده شیمی دارویی تولید داروی هپارین برای اولین بار است.

زمانیان در این نشست از  تغییراتی در روند برگزاری جشنواره های بین المللی خوارزمی خبر داد و افزود: میزان جوایز این جشنواره با در نظرگرفتن گرنت که به جایزه اضافه شده است به ۱ میلیارد تومان رسیده است و در نتیجه این امر، میزان طرح های داخل کشور رسیده به دبیرخانه ۱۰۰ درصد و طرح های خارج کشور ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

زمانیان به ایجاد شورای حکیمان در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی اشاره کرد و گفت اولویت‌های پژوهشی تا سال ۲۰۵۰ را احصا کردیم. وی اضافه کرد یکی از موارد این اولویت ها توسعه سوخت پاک هیدروژن است که به دلیل ذخایر بالای سوخت فسیلی در کشور، ما در توسعه این نوع سوخت مزیت داریم به همین دلیل مرکز سوخت پاک هیدروژن را راه‌اندازی کردیم.

زمانیان راه اندازی سازمان ملی گرافین، با هدف اهمیت گرافین در تولیدات امروز صنعتی جهان گفت: ۱۷۰ مرکز پژوهشی از ۲۳ کشور دنیا روی این موضوع به دلیل خواص و اهمیت زیاد آن کار می کنند و کشور ما نیز به این حوزه ورود کرده است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *