پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:46 بعد از ظهر

دستیار هوش مصنوعی، جانشین رئیس دفتر!

 یکی از پیشگامان هوش مصنوعی گوگل پیش‌بینی کرد که در آینده نزدیک، هر فرد یک دستیار هوش مصنوعی شخصی خواهد داشت و به شما کمک می‌کند تا تمام اطلاعات موردنیاز خود را مدیریت و پردازش کنید.
به گزارش نوید صنعت نیوز، مصطفی سلیمان، از بنیان‌گذاران دیپ مایند گوگل، در گفت‌وگو با CNBC، پیش‌بینی کرده است که در پنج سال آینده، هر فرد یک معاون هوش مصنوعی شخصی خواهد داشت که با در اختیار داشتن اطلاعات شخصی افراد، به او در انجام کارهای روزمره، مانند برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و حل مسائل کمک می‌کند.
سلیمان با اشاره به اینکه هوش مصنوعی، بهره‌وری در افراد را افزایش می‌دهد، افزود: دستیاران هوش مصنوعی، به‌عنوان «رئیس‌دفتر» فرد عمل خواهند کرد و با تجزیه‌وتحلیل داده‌های شخصی و حرفه‌ای فرد، به او پاسخ‌های مناسب در موقعیت‌های مناسب ارائه می‌کند.
وی افزود: این فنّاوری در حال حاضر وجود دارد، اما نیاز به بهبود و تکامل دارد. بااین‌وجود دسترسی به داده‌های شخصی و حفظ حریم خصوصی فرد، چالش‌های اصلی در پیاده‌سازی این فنّاوری هستند.
این اظهارات با واکنش‌های مختلفی از جانب پژوهشگران و منتقدان هوش مصنوعی روبرو شده‌اند. برخی از آن‌ها نگران اثرات منفی و خطرات ناشی از تولید یک هوش مصنوعی فرا انسانی هستند، درحالی‌که برخی دیگر باور دارند که تحقق هوش مصنوعی عمومی هنوز خیلی دور است. سلامت و امنیت هوش مصنوعی، تنوع در تولید و استفاده از آن، و نحوه تأثیر آن بر جامعه و فرهنگ از جمله مسائل مطرح شده در این زمینه هستند.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *