سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 4:43 قبل از ظهر

معاون علمی رئیس جمهور به ازبکستان سفر کرد|ایران و ازبکستان توافقات مشترک در حوزه نوآوری و فناوری را امضا کردند

به گزارش نوید صنعت نیوز، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ایران در سفر به ازبکستان از نمایشگاه هفته نوآوری ازبکستان بازدید کرد و با وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان درباره توسعه همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور و ایجاد پارک علم و فناوری مشترک در شهر سمرقند گفتگو کرد. این پارک با حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های دو کشور راه‌اندازی خواهد شد. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور همچنین قرار است با وزیر صنعت ازبکستان دیدار کند و چند قرارداد فناوری و صادرات دانش بنیان را زمینه سازی کند.

ایران و ازبکستان توافقات مشترک در حوزه نوآوری و فناوری را امضا کردند

در نخستین نشست گروه‌ همکاری‌های‌ مشترک ایران و ازبکستان در حوزه نوآوری و فناوری که در تاشکند برگزار شد، طرفین توافقات متعددی در راستای توسعه همکاری‌های علمی فناوری مشترک حاصل کردند. این نشست با حضور روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ایران و ابراهیم عبدالرحمانف، وزیر آموزش عالی، علوم و نوآوری ازبکستان بود.

طرفین تصمیم گرفتند که از توسعه همکاری‌های مستقیم بین شرکت‌های دانش بنیان دو کشور و پروژه های استارتاپی مشترک حمایت کنند. همچنین در زمینه بهبود وضعیت زیست محیطی در منطقه خلیج آرال و افزایش نوآوری‌های زیست محیطی در این منطقه همکاری خواهند داشت. شش مجموعه دانش بنیان ایرانی که در نمایشگاه هفته نوآوری ازبکستان حضور دارند نیز با طرف‌های ازبکستانی قرارداد همکاری منعقد کردند.

دهقانی که به منظور گسترش همکاری‌های فناوری و نوآوری با ازبکستان به تاشکند رفته بود، از نمایشگاه بین‌المللی هفته نوآوری بازدید کرد. پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه با حضور ۲۵ شرکت دانش بنیان بزرگترین پاویون خارجی در این نمایشگاه است.

پارک علم و فناوری ایران و ازبکستان در سمرقند افتتاح می‌شود

در راستای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری مشترک بین ایران و ازبکستان، پارک علم و فناوری با مشارکت دو کشور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر سمرقند ازبکستان راه‌اندازی خواهد شد. این پارک با حضور مجموعه‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) فعالیت خواهد کرد.

این توافق در نخستین نشست گروه‌ همکاری‌های‌ مشترک ایران و ازبکستان در حوزه نوآوری و فناوری که با حضور روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ایران و ابراهیم عبدالرحمانف، وزیر آموزش عالی، علوم و نوآوری ازبکستان در تاشکند برگزار شد، به امضاء رسید.

طرفین همچنین در زمینه همکاری‌های مشترک در بهبود وضعیت زیست محیطی در منطقه خلیج آرال و استفاده از تجارب ایران در حوزه علم و فناوری تبادل نظر کردند.

دهقانی که به منظور گسترش همکاری‌های فناوری و نوآوری با ازبکستان به دعوت وزیر آموزش عالی، علوم و نوآوری آن کشور به تاشکند رفته بود، از نمایشگاه بین‌المللی هفته نوآوری با حضور ۲۵ شرکت دانش بنیان ایران بازدید کرد. پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بزرگترین پاویون خارجی در این رویداد است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

حضور سه طرح برگزیده از دانشگاه صنعتی اصفهان در کتاب فرصت‌های مطالعاتی برگزیده در جامعه و صنعت

کتاب فرصت‌های مطالعاتی برگزیده در جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۲ در سایت وزارت علوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *