پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:45 بعد از ظهر

مرکز آفرینش ملی حوزه ارتباطات و اتصال‌پذیری در برنامه هفتم توسعه تشکیل می‌شود

معاون علمی رئیس جمهور گفت: در برنامه هفتم توسعه، مرکز آفرینش ملی حوزه ارتباطات و اتصال‌پذیری ایجاد می‌شود که مسئولیت ارتقای سطح دانش و فناوری در این حوزه را بر عهده خواهد داشت.

روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از ایجاد مرکز آفرینش ملی حوزه ارتباطات و اتصال‌پذیری در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: این مرکز به عنوان یک مرجع ملی در این حوزه، وظیفه دارد تا با همکاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت، سطح دانش و فناوری در این حوزه را ارتقا دهد و نیازهای کشور را در این زمینه برآورده کند.

وی افزود: این مرکز با توجه به اهمیت حوزه ارتباطات و اتصال‌پذیری در عصر حاضر، می‌تواند نقش مؤثری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش رقابت‌پذیری کشور در این حوزه داشته باشد.

دهقانی با اشاره به اینکه این مرکز در حال حاضر در مرحله طراحی است و در برنامه هفتم توسعه به تصویب خواهد رسید، گفت: این مرکز با هدف ایجاد یک اکوسیستم نوآورانه و خلاق در حوزه ارتباطات و اتصال‌پذیری، تلاش خواهد کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی، محصولات و خدمات با کیفیت و بازدهی بالا را در این حوزه ارائه دهد.

وی همچنین از برگزاری نخستین جشنواره ملی ارتباطات و اتصال‌پذیری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف شناسایی و ارج نهادن به نخبگان، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، برگزار خواهد شد.

این جشنواره با محوریت‌های مختلفی چون اینترنت اشیا، ابر رایانه، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، شبکه‌های نسل پنجم و بیشتر، برگزار خواهد شد و به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *