پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 2:34 بعد از ظهر

ضرورت حمایت صنعت بیمه  از تولیدات دانش بنیان کشور

روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار نویدصنعت نیوز در آیین رونمایی از 4 پروژه دانش بنیان در کشور، گفت: امروز شاهد رونمایی از نانوکاتالیست استراتژی در کشور هستیم که تولید این محصول دانش بنیان به صرفه جویی ارزی 300 میلیون دلاری در سال منتج می شود و به اقتصاد مقاومتی نفت و پتروشیمی کشور کمک می کند و زمینه اشتغال 600 نفر را فراهم می کند.

وی با اشاره به راهبردی بودن صنعت کاتالیست در صنعت نفت و پتروشیمی کشور، افزود: اگرچه در گذشته صنعت کاتالیست گلوگاه نفت و پتروشیمی کشور بود اما امروزه مفتخریم که تمام محصولات کاتالیست با کاهش 60 درصد قیمت جهانی و با راندمان بالا به همت توان متخصصان کشور تولید می شود.

دهقانی با اشاره به حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از تولید کاتالیست بر پایه نانو مورد نیاز صنعت نفت و پتروشیمی کشور، تصریح کرد: حمایت از شرکتهای دانش بنیان برای بهره مندی از قرارداد بار اول و حمایت از بازارسازی، ترویج محصولات تولیدی شرکتهای دانش بنیان در کشور از دیگر حمایتهای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است.

وی برضرورت حمایت از صنعت بیمه کشور از شرکتهای دانش بنیان تاکید کرد و گفت: امیدواریم صنعت بیمه کشور پنجره فرصتی برای تعریف بیمه های جدید در راستای حمایت از محصولات شرکتهای دانش بنیان فراهم آورد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *