جمعه , 30 شهریور 1403 - 1:41 قبل از ظهر

همه راه‌ها در مسیر تأمین آب سیستان و بلوچستان/ایمواسکو سال آینده آب دریا را به کام شرق شیرین می‌کند

 به گزارش نوید صنعت نیوز، رهبر معظم انقلاب در خطاب اخیر به مسئولان تأکید کردند که همه راه‌ها برای تأمین آب سیستان و بلوچستان باید پیموده شود. ایشان فرمودند مسئله آب زابل خیلی اهمیت دارد. همه کارها، همه راه‌ها باید پیموده شود برای اینکه حق مردم در مورد آب تأمین بشود و انشالله خواهد شد. این کارها خواهد شد. کارهای زیادی انجام‌گرفته؛ کارهای زیادی هم پیشروی ما است که باید انجام بگیرد.

در همین ارتباط شرکت تأمین آب صنایع و معادن ((ایمواسکو) ) آخرین اقدامات خود را در اختیار نوید صنعت نیوز قرار داده است که در ادامه می‌خوانید:

شرکت تأمین آب صنایع و معادن (ایمواسکو) با حمایت وزارت صمت و با مشارکت بخش خصوصی در سال 1399 باهدف تأمین آب موردنیاز صنایع و معادن استان‌های شرقی کشور با سرمایه ثبتی معادل پانزده هزار میلیارد ریال تأسیس شد و رسالت اجرای طرح نمک‌زدایی و اجرای خط چهارم طرح ملی انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی را برعهده گرفت.

این پروژه با پیشرفت فیزیکی 12.84% و پیشرفت برنامه‌ای 8.26% همراه است. ظرفیت آبگیری در دوفاز 4.2 میلیارد مترمکعب در سال و آبگیر گام اول با ظرفیت 1.2 میلیارد مترمکعب در سال است. گام اول نمک‌زدایی 280 میلیون مترمکعب در سال و ظرفیت نیروگاه بر اساس مجوز گاز اخذ شده 920 مگاوات است.

مساحت سایت های آبگیری، شیرین‌سازی و نیروگاه 264 هکتار است که ظرفیت شیرین‌سازی در فاز اول 280 میلیون مترمکعب در سال و مجوز سازمان محیط‌زیست برای اجرای طرح تأسیسات آبگیری و شیرین‌سازی در چابهار اخذ شده است. واگذاری عملیات احداث واحد اول تأسیسات نمک‌زدایی در چابهار به ظرفیت 200 هزار مترمکعب است و پیشرفت فیزیکی سازه خشکی آبگیر 60% و پیشرفت فیزیکی کالورت‌های آبگیری آن 20% است.

در بخش مسیرسازی خط انتقال آب باید به این نکته اشاره کرد که طول کل خط انتقال هزار و 340 کیلومتر خط اصلی و 138 کیلومتر انشعاب است که تا کنون هزار و 309 کیلومتر مسیرسازی به پیمانکاران واگذار شده است و 724 کیلومتر مسیرسازی انجام شده است. در بخش لوله‌گذاری خط انتقال آب هم این نکته قابل‌توجه است که طول کل لوله‌گذاری موردنیاز هزار و 465 کیلومتر است که تا کنون 246 کیلومتر به پیمانکاران واگذاری شده و 550 شاخه از آن انجام شده است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *