پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 7:49 بعد از ظهر

اما و اگرهای عایق‌بندی پل شهرستان اصفهان

به گزارش خبرنگار نویدصنعت نیوز، در خیابان مشتاق سوم و در مجاورت جی شیر نه کیلومتر که به طرف شرق برویم به قدیمی ترین پل اصفهان می رسیم. این پل جنگی و نظامی در کنار پل دزفول و شوشتر از قدیمی ترین پلهای ایران است که بر روی سنگهای طبیعی کف رودخانه در شرق اصفهان ساخته شده است. این پل یازده چسمه و دوازده پایه دارد و پیاده می توان از سنگ بزرگ روی آن عبور کرد.

از شب گذشته تا کنون تصویری از ایزوگام کردن پل شهرستان در شبکه های مجازی دست به دست می شود و همین موضوع باعث شد که نظر کارشناسان و مسئولان را جویا شویم که در ادامه می خوانید:

 

محمدرضا قانعی، معمار سرشناس اصفهان و ایران که امسال جایزه بهترین معمار سال را دریافت کرد:

به نظر من از لحاظ عمرانی، این کار (عایق کاری) نه تنها بد نیست بلکه خوب هم هست، اما به شرط آنکه شیب عرضی عایق‌کاری درست اجرا شده باشد .قیرگونی و ایزوگام هم درست نیست. در مرمت و دخالت در بنای هزارساله که هر مصالحی و هر روشی که نمی توان بکار برد.

درضمن هرگونه عملیات عمرانی بر روی آثار تاریخی باید با هماهنگی میراث فرهنگی صورت بگیرد و همچنین باید این عملیات تابلو دار باشد.یعنی تابلوی اعلان پروژه در ورودی پل نصب شود. که باید دید این هماهنگی و این تابلو گذاری انجام شده است یا خیر؟

محمود گلابچی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و معمار برجسته ایران:

عایق کاری پل ها ضروری است اما در پل های تاریخی نحوه اجرا مهمتر است و باید جزئیات اجرای عایق کاری پل شهرستان را مورد بررسی قرار داد تا بتوان اظهار نظر کرد.

در همین ارتباط اگرچه مدیرکل روابط عمومی اداره میراث فرهنگی استان اصفهان پاسخگو نبود اما مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی گفت: فکر می کنم این موضوع مانند سازه های شوشتر سریع در جامعه مطرح شده است و نیاز است مردم کمی صبوری به خرج دهند تا مرمت تمام شود اما با این حال این موضوع را پیگیری خواهم کرد و تا بعد از ظهر طی بیانیه ای اطلاع رسانی خواهیم نمود.  

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *