سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 6:24 قبل از ظهر

نگاه رو به آینده فولاد مبارکه با توسعه تکنولوژی و خلق ارزش افزوده از طریق نوآوری و دانش

به گزارش نویدصنعت نیوز، محمد یاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، امروز شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۲ در آئین امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی در خانه فناوری و نوآوری ایراناظهار کرد: باوجود مشکلات برق و گاز و همچنین تامین سوخت مورد نیاز برای پیش برد فعالیت های مجتمع، ما با صد در صد توان کار کرده ایم و به این فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

وی افزود: باید به این نکته اشاره کرد که درحال حاضر، بالای ۹۰ درصد تجهیزات مورد استفاده در فولاد مبارکه داخلی است ‌و از توان و ظرفیت های داخل استفاده شده است.

طیب نیا خاطرنشان کرد: جهت استفاده از توان داخلی، دانش ساخت تجهیزات و نقشه های مورد نیاز این مجتمع بومی سازی را در دهه ۹۰ آغاز کردیم . امروز ما در فولاد مبارکه در نقطه افتخار ایستاده ایم و رمز موفقیت فولاد مبارکه استفاده صد درصدی از ظرفیت های داخلی است.

وی گفت: متاسفانه باید این نکته را بگویم که ما در ایران، توانایی خلق ارزش افزوده از تکنولوژی و نوآوری های جدید را نداریم. ما با رقبای جدی مواجه هستیم که رو به آینده درحال حرکت هستند. بنابراین اگر به توسعه تکنولوژی دست پیدا کنیم موفق تر خواهیم بود و چنین چیزی نیاز به زیر ساخت خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: اگر بتوانیم به اصل مطلب یعنی توسعه تکنولوژی و خلق ارزش افزوده از طریق نوآوری و دانش دست یابیم به اهداف مد نظر خود خواهیم رسید. تحقق این امر نیازمند زیرساخت است و ما این زیرساختها در کشورهای توسعه یافته مشهود است. اهتمام شرکت فولاد مبارکه در تامین زیرساختها با ورود به سیستم ریل گذاری و نیروگاه، استحصال گاز طبیعی با همین هدف بهره گیری از ظرفیت ها در نهضت بهره برداری صورت گرفته است.

وی با تاکید بر تامین زیرساخت در حوزه دانش و فن آوری گفت: توان مدیریتی فولاد مبارکه و ظرفیتهای موجود در گروه فولاد مبارکه این امکان را به ما می دهد که در توسعه زیرساخت دانش و فن آوری در صنعت فولاد هم پرقدرت ظاهر شویم.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *