پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 7:35 بعد از ظهر

در حاشیه برگزاری جایزه مصطفی (س)،قطب فناوری ایران، میزبان دانشمندان برتر جهان اسلام

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، قطب فناوری ایران و پایه‌گذار پارک‌های علمی و فناوری کشور، در هشتم مهرماه سال جاری، میزبان ۱۵۰ دانشمند و شخصیت علمی تراز اول جهان اسلام خواهد بود که در قالب شرکت کنندگان پنجمین جایزه بین‌المللی مصطفی، به ایران سفر کرده‌اند. این رویداد علمی و فناوری، یکی از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی حوزه علم و فناوری است که در ایران و برای اولین بار، در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش نوید صنعت نیوز قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: این رویداد، فرصتی استثنایی برای معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این شهرک به سایر کشورهای جهان است. این شهرک، بیش از 650 شرکت دانش‌بنیان و فناور در حوزه‌های مختلف را در خود جای داده است و بازدید این چهره‌های برجسته و تاثیرگذار علمی از این شهرک، نمودی از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی فناوری است.

وی افزود: برای استفاده حداکثری از حضور این شخصیت‌ها در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که شامل بازدید، برگزاری پنل‌های علمی و نمایشگاه ویژه معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک است. این برنامه‌ها می‌توانند ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک و این شخصیت‌های تاثیرگذار را ایجاد کنند و زمینه‌ساز صادرات محصول یا توسعه فناوری برای این شرکت‌ها باشند.

مصلحی تصریح کرد: این شهرک، اولین پارک علمی و فناوری ایران است و تجارب بسیاری در این حوزه در اختیار دارد. همواره تلاش کرده تا بدون محدودیت، این تجربیات را به دیگران منتقل کند و حتی این کمک را وظیفه خود می‌داند. بنابراین هرچه شهرک بتواند روابط بین‌المللی خود را توسعه دهد، همه پارک‌های علمی و فناوری کشور و بازیگران این عرصه از فواید آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جایزه بین‌المللی مصطفی جایزه‌ای بسیار ارزشمند و برگزاری این رویداد در اصفهان بسیار مهم است خاطر نشان کرد: یکی از آثار این رویداد، ایجاد ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک و چهره‌های تاثیرگذار است که می‌تواند زمینه‌ساز صادرات محصول یا توسعه فناوری برای این شرکت‌ها باشد. به علاوه می‌تواند نقش مهمی در گسترش اخبار صحیح پیرامون این موضوع در سطح جهان ایفا کند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تأکید بر اهمیت بهره مندی تمام بازیگران اکوسیستم فناوریاز فواید رویداد مصطفی تصریح کرد: شهرک هم میتواند در حاشیه این رویداد دستاوردهای خود را به دانشمندان که نماینده کشورهای اسلامی هستند بیشتر معرفی کند.

وی افزود: بدیهی است وقتی نام شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در عرصه بین‌الملل تقویت شود، شرکت‌های مستقر در آن نیز می‌توانند از فوایدش در مراودات خود استفاده و فعالیت فناورانه خود را گسترش دهند.

 گفتنی است جایزه مصطفی (س) توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی اهدا می‌شود و به‌عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان معرفی شده است. این جایزه به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

 برگزیدگان جایزه علاوه بر لوح و مدال جهانی مصطفی، با دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار دلار که از محل خیرین و موقوفات علم و فناوری تأمین شده، طی مراسمی باشکوه با حضور دانشمندان و فرهیختگانی از کشورهای مختلف جهان، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

 بیست درصد از مبلغ جایزه مصطفی در ازای فعالیت برگزیدگان به‌صورت اعطای پژوهانه پژوهشی به برگزیدگان، کمک‌هزینه فرصت مطالعاتی کمک‌هزینه سفر برای حضور در رویدادهای بنیاد یا رویدادهای کشورهای اسلامی، پژوهانه برای انتشار مقالات مشترک با پژوهشگران کشورهای اسلامی و موارد دیگر علمی‌پژوهشی اختصاص می‌یابد.

 پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی که یک رویداد دوسالانه است، دهم مهرماه به میزبانی شهر اصفهان، یکی از مهم‌ترین مراکز تمدن اسلامی، برگزار خواهد شد و در روزهای 8 و 9 دانشگاه های صنعتی اصفهان،اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رویدادهای جانبی برای تعامل و ارتباطات سازنده با دانشمندان جهان اسلام برگزار می کنند.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *