پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 8:13 بعد از ظهر

کاهش استفاده از چت بات هوش مصنوعی جی پی تی در ماه های اخیر

به گزارش نوید صنعت نیوز، رویترز در گزارشی اعلام کرد، بازدیدهای ماهانه از وب سایت ChatGPT، ربات گفتگوی هوش مصنوعی بسیار محبوب که در نوامبر راه اندازی شد، برای سومین ماه متوالی در ماه اوت کاهش یافته است.
این گزارش که بر اساس رصد وب سایت شرکت تحلیل داده، Similarweb. انجام شده اما این کاهش را موقت دانسته و نشانه هایی مبنی بر پایان این روند کاهشی ارائه کرده است.
بر اساس این گزارش ، بازدیدهای دسک تاپ و موبایل از سراسر جهان از وب سایت ChatGPT در ماه اوت به ۱.۴۳ میلیارد رسیده که ۳.۲ درصد کاهش داشته است.این کاهش پس از حدود ۱۰ درصد کاهش در هر یک از دو ماه قبل است. میزان زمانی که بازدیدکنندگان در وب سایت سپری کرده اند نیز از مارس به صورت ماهانه کاهش یافته است، از میانگین ۸.۷ دقیقه در وب سایت به ۷ دقیقه در وب سایت در ماه اوت رسیده است.
چت بات GPT یک ربات هوش مصنوعی است که می‌تواند به زبان طبیعی با کاربران گفتگو کند و به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. این چت بات از یک مدل زبانی پیشرفته به نام GPT استفاده می‌کند که توسط شرکت OpenAI توسعه داده شده است. GPT مخفف Generative Pre-trained Transformer است که به معنای تبدیل‌کننده تولیدکننده پیش‌آموزش‌دیده است. این مدل زبانی با استفاده از شبکه‌های عصبی عمیق، می‌تواند متون را با توجه به زمینه و هدف تولید کند.
این ابزار هوش مصنوعی، پاسخ های سریع و آماده ای برای سوالات و درخواست های کاربران می دهد که باعث شده است نگرانی هایی بابت استفاده از آن در منابع علمی به وجود آید. بسیاری از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دنیا نیز استفاده از این ابزار را در نگارش مقاله محدود ساخته اند.
موتور جستجوی گوگل نیز محدودیت هایی برای شناسایی تولید محتوای های ساخته شده با هوش مصنوعی ایجاد کرده است. به نظر می رسد این ابزارهای کنترلی در کاهش میزان استفاده از چت بات جی پی تی بی تاثیر نبوده است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *