پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 8:20 بعد از ظهر

گزارش تجارت الکترونیکی کشور در سال ۱۴۰۱ منتشر شد

 گزارش تجارت الکترونیکی کشور در سال ۱۴۰۱ از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت منتشر شد. در این گزارش به پایش شاخص‌های تجارت الکترونیکی در ۳ دسته و زیر ساخت «تجارت الکترونیکی» «عملکرد تجارت الکترونیکی» و «جمعیت‌شناسی و روش‌های تجارت الکترونیکی» می‌پردازد. این گزارش نشان می‌دهد که تجارت الکترونیکی در سال ۱۴۰۱ با رشد قابل‌توجهی همراه بوده است.

 به گزارش نوید صنعت نیوز، این گزارش بر اساس داده‌های موردنیاز برای اندازه‌گیری شاخصه‌ای زیر ساخت و عملکرد از منابع معتبر داخلی و خارجی و داده‌های جمع‌آوری‌شده از نمونه‌گیری از واحدهای تجارت الکترونیکی دارای اینماد و مشتریان آنها تهیه شده است.

 برخی از نتایج این گزارش عبارت‌اند از:

 ضریب نفوذ اینترنت به ۱۳۷ درصد رسیده که نسبت به سال قبل ۸ درصد رشد داشته است.

 ضریب نفوذ تلفن همراه به ۱۷۵ درصد رسیده که نسبت به سال قبل ۵ درصد رشد داشته است.

 بیش از ۱ میلیون و ۸۹۰ هزار گواهی امضای الکترونیکی صادر شده که نسبت به سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.

 ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی ۱۰۸۳۳ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل ۴۸ درصد رشد داشته است.

 مبلغ هر خرید الکترونیکی به طور میانگین ۶۱۴ هزار تومان برآورد شده است.

 تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی بیش از ۳ میلیارد فقره بوده که نسبت به سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

 ارزش معاملات الکترونیکی دولتی حدود ۶۵۳ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

 تعداد معاملات الکترونیکی دولتی بیش از ۴۲۱ هزار فقره بوده که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است.

 تعداد کل اینمادهای فعال در پایان ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل با رسیدن به ۱۴۱ هزار اینماد ۱۷ درصد رشد داشته است.

 ۴۰ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی علاوه بر وبگاه بیشتر از شبکه‌های اجتماعی برای عرضه کالا/خدمت استفاده می‌کنند.

 ۸۵ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی بیشتر از تأمین مالی شخصی برای توسعه کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند.

 ۶۰ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی بهره‌مندی از خدمات شرکت ملی منطقه را به‌عنوان بیشترین روش ارسال کالای خود انتخاب کرده‌اند.

 ۴۴ درصد از صاحبان واحدهای تجارت الکترونیکی دارای اینماد در گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال قرار دارند.

در میان خریداران تجارت الکترونیکی در ســال 1401 حــدود 37 درصد از واحـدهای تجــارت الکتـرونیکی عمده مخاطبین خود را از بانوان اعلام کرده اند و 63 درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی عمده مخاطبین خود را آقایان اعلام کرده اند.

 برای مطالعه گزارش کامل تجارت الکترونیکی کشور در سال ۱۴۰۱ می‌توانید به [لینک زیر]مراجعه کنید.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *