پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:28 قبل از ظهر
دانش اموختگان معدن

سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران راه اندازی کرد: پژوهشکده اکتشاف و فراوری فلزات استراتژیک

با توجه به رشد تقاضای جهانی برای فلزات حساس و بحرانی که در فناوری‌های نوین و سبز کاربرد دارند، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران پژوهشکده اکتشاف و فرآوری عناصر معدنی استراتژیک را راه‌اندازی کرده است.

حسن زمانیان، رئیس این سازمان، در گفت‌وگو با نوید صنعت نیوز، گفت: هدف از این پژوهشکده توسعه فرایندهای گزینش‌پذیر و موثر در اکتشاف، استخراج، بازیابی، بازیافت و پالایش فلزات و مواد معدنی استراتژیک است.

وی تأکید کرد: در کنار منابع ویژه مربوط به این عناصر و فلزات، استفاده از منابع ثانویه مانند کانی های همراه و تولید مجدد محصولات حاوی فلزات از ترکیبات حاوی آن‌ها در قطعات مستعمل نظیر باتری‌ها، بوردهای الکتریکی و … نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

زمانیان با بیان اینکه سه گروه پژوهشی «زمین شناسی و اکتشاف»، «استخراج و فرآوری» و «فناوری‌های نوین صنعتی معدنی» در این پژوهشکده فعال هستند، گفت: اعضاء هيئت علمي با تخصص‌های مختلف در زمين شناسي، فرآوري مواد معدني، شيمي، مهندسي شيمي، مكانيك، برق و كامپيوتر در این پژوهشکده پروژه‌های مبتنی بر رفع مشکل در رابطه با عناصر راهبردی را در مقياس صنعتي و نيمه صنعتي اجرا خواهند كرد.

وي همچنين افزود: حمایت از گذار به اقتصاد چرخشي اقليم محور برپایه منابع معدني، تولید، بازيابي و بازيافت فلزات، مواد معدني و مواد مهندسي شده سازگار با محيط‌زيست و آموزش آینده‌محور در حوزه عناصر استراتژيك از ديگر اولويت‌های این پژوهشکده است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

کتاب مایناپ، سند راهبردی هوشمندسازی معدن

به گزارش نوید صنعت نیوز، کتاب مایناپ، سند راهنما برای معدنکاری با رویکرد هوشمندسازی دیروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *