سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 5:26 قبل از ظهر

 دعوت مؤسسه استنادی از نخبگان جامعه برای تدوین شاخص‌های اثرگذاری فرهنگی در رتبه‌بندی ISC

به گزارش نوید صنعت نیوز: سید احمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام ISC اعلام کرد که این مؤسسه ISC به‌عنوان یک سازمان مرجع جهت رصد و پایش علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی، درصدد تدوین شاخص‌هایی برای اثرگذاری پژوهش‌ها متناسب با تمدن و فرهنگ اسلامی و نیازهای کلان جامعه تحت عنوان رتبه‌بندی اثرگذاری ISC (ISC Impact Rankings) تدوین است.

 وی با اشاره به غنای فرهنگی و تمدنی کشورهای اسلامی به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران، افزود: این موضوعات و شاخص‌ها می‌توانند قطب نمایی برای پژوهشگران ایران و کشورهای جهان اسلام باشد.

 فاضل‌زاده رئیس مؤسسه ISC با اشاره به موضوعات و شاخص‌هایی که برای اثرگذاری پژﻭﻫﺶ و ﻓﻨﺎﻭﺭﻱ بر مبنای اهداف دولت در زمینه توسعه، پیشرفت، امنیت و رفاه اجتماعی است خاطرنشان کرد: این ریل‌گذاری در ساختار نظام آموزشی، پژوهشی و فناوری کشورها، خط‌مشی محققین را مشخص کرده و سرمایه‌گذاری و پژوهانه‌های پژوهشی هدف‌مند به این حوزه‌ها اختصاص داده می‌شود.

 وی افزود: در رتبه‌بندی‌ها و ارزیابی‌های بین‌المللی مانند رتبه‌بندی اثرگذاری تایمز به تعداد مقالات علمی منتشر شده در راستای اهداف جهانی توجه می‌گردد که عموماً در بعضی از اهداف با مبانی فرهنگ اسلامی مغایرت دارند.

 گفتنی است: مؤسسه ISC از اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و سازمان‌ها در حوزه سیاست‌گذاری علم و فناوری به‌ویژه حوزه‌های علوم‌انسانی اسلامی دعوت کرد تا موضوعات پیشنهادی خود (نظیر علوم قرآنی، علوم‌انسانی اسلامی، و…، سلامت، انرژی، آب و…) را حداکثر در 20 حوزه موضوعی به همراه 10 زیر موضوع جهت بررسی به نشانی ایمیل info@isc.ac ارسال نمایند.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

فولاد مبارکه و زاینده‌رود: روایتی نو از مصرف آب و عدالت در قضاوت

به گزارش نویدصنعت نیوز- مسئله بحران آب و کاهش منابع آبی، به‌ویژه در مناطق خشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *