پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:11 قبل از ظهر

وزیر صمت در اصفهان: توسعه از راه حمایت از تولید داخلی / مهار تورم با افزایش تولید

وزیر صمت در حاشیه سفر به اصفهان با تاکید مجدد بر حمایت از تولید کالاهای صادرات محور گفت: سیاست اصلی‌ این وزارت خانه گسترش تولید است؛ تولید یعنی اشتغال و ثروت آفرینی است. بنابراین از تمام تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم.

به گزارش نوید صنعت نیوز، عباس علی‌آبادی در حاشیه بازدید از گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب و افتتاح خط تولید ماشین ظرفشویی آن، با بیان اینکه کارخانه انتخاب اعلام کرده که امسال در افزایش تولید رکورد خواهد زد، اظهار کرد: بمی خواهیم مشکل‌مان در لوازم خانگی علت یابی شود؛ امروز خوشحال شدم که نوآوری را در این شرکت دیدم و احساس می‌کنم صنعت لوازم خانگی در ایران اصالتاً پا گرفته و در دنیا پرآوازه خواهد شد.

وی افزود: امروز نقطه ضعف شرکت‌های ما در بازاریابی است؛ تصور اینکه حتما کالای خارجی باارزش بوده، اشتباه است زیرا کالای ایرانی امروز کالای باارزشی شده است.

وزیر صمت اضافه کرد: حیف است که پول‌های خود و منابع داخلی را به کالاهای خارجی بدهیم و کالای باارزش ایرانی را نخریم. بنابراین باید از تولید داخلی حمایت کنیم تا مسیر برای توسعه باز شود.

علی‌آبادی با بیان اینکه تلاش‌مان این است که با افزایش تولید، امسال تورم را مهار کنیم.، خاطر نشان کرد: دولت مسیر تولیدکنندگان را باز می‌کند. برای تامین ارز مورد نیاز تولید، تاکید بر تامین ارز از محل صادرات کالای تولیدی است.

وزیر صمت تأمین سرمایه را مشروط بر افزایش اشتغال دانست و اضافه کرد: از طریق تبصره 18 بودجه برای حمایت از تولید صنایع و اعطای وام سرمایه در گردش را تأمین کنیم و در نیمه دوم سال گشایش خواهیم داشت.

علی‌آبادی پیشرفت در صنعت خودرو و لوازم خانگی را امیدوار کننده دانست و افزود: نقطه امید یعنی نقطه‌ای که با دنیا هم تراز شده‌ایم و می‌توانیم همگام با دنیا جلو برویم.تلاش می‌کنیم از این دو کالای مهم که با زندگی مردم در تماس است حمایت کرده و گره این دو حوزه را باز کنیم.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر یک روزه خود به اصفهان، از شرکت فولاد مبارکه بازدید و چندین طرح صنعتی را افتتاح خواهد کرد. پس از آن با شرکت در جلسه ستاد تسهیل استان، پای حرف تولیدکنندگان اصفهانی می‌نشیند و راهکارهایی برای رفع چالش‌های آنها ارایه خواهد داد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

زاینده رود؛ بین مرگ و زندگی

به گزارش نویدصنعت نیوز_ زاینده‌رود، رودخانه‌ای که زمانی نماد زندگی و تمدن در قلب ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *