پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:43 قبل از ظهر

 اصفهان به مرز خفگی رسید/متهم اصلی خشکی زاینده‌رود

به گزارش نوید صنعت نیوز، امروز شاخص اندازه‌گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA به 345 و مرز خطرناک رسید.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: متهم اصلی بالارفتن شاخص آلودگی هوا خشکی زاینده‌رود است و وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست کشور باید نسبت به احیا زاینده‌رود از سراب تا پایاب اقدام عاجل انجام دهند.

 منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار نوید صنعت نیوز با اشاره به اینکه اصفهان متأثر از پدیده گردوغبار است، اظهار کرد: میانگین بارش از ابتدای مهر سال گذشته تا کنون 142 میلیمتر بوده است و به علت کاهش بارندگی در سه سال متوالی و افزایش میانگین یک تا دودرجه‌ای دما شاهد افزایش میزان تبخیر آب‌های سطحی هستیم و شرایط خشکسالی در استان اصفهان تشدید یافته است.

 وی با اشاره به اینکه 96 درصد از مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در پاییز نسبت به سال گذشته شرایط بارش‌ها بهبود یابد. تحلیل‌های هواشناسی حاکی از این است که طی ماه‌های پاییز بارش‌ها بالاتر از نرمال باشد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه متهم اصلی آلودگی هوا در اصفهان فعالیت کانون‌های گردوغبار است، تأکید کرد: وزارت نیرو مکلف است در برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی نسبت به احیای رودخانه زاینده‌رود به‌عنوان مهم‌ترین رود فلات مرکزی ایران اقدام کند.

 وی اضافه کرد: در حال حاضر در استان اصفهان مازوت سوزی نداریم و علت آلودگی هوا گردوغبار ناشی از فعالیت کانون‌های گردوغبار از مرز استان سمنان، شمال اردستان و برای نخستین‌بار تالاب گاوخونی است و درخواست قاطعانه مدیریت بحران استان اصفهان از وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست کشور به‌عنوان دو متولی اصلی در استان اصفهان احیا زاینده‌رود از سراب تا پایاب و احیا تالاب بین‌المللی گاوخونی است.

 در همین ارتباط گفتگویی با منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان داشتیم که می‌شنوید:

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *