چهارشنبه , 28 شهریور 1403 - 11:13 قبل از ظهر

راه اندازی دفتر صنایع همکار دامپزشکی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد امنیت غذایی، آب و محیط‌زیست

دفتر صنایع همکار اداره کل دامپزشکی استان در راستای کمک به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه امنیت غذایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه‌اندازی شد.

 به گزارش نوید صنعت نیوز، دفتر صنایع همکار در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، باهدف ارتباط مؤثر شرکت‌های فعال در حوزه صنایع غذایی با بازار هدف و رفع پاره‌ای از موانع موجود در حوزه تولید دانش‌بنیان‌ها در این شهرک راه‌اندازی شده است.

 از جمله خدمات این دفتر که با همکاری اداره کل دامپزشکی استان اصفهان راه‌اندازی شده است، کمک به تکمیل مستندات، اطلاع‌رسانی در خصوص قوانین، پیگیری و تسهیل پرونده‌های دانش‌بنیان و فناور است.

 سید رضا موسوی، مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در آئین گشایش این مرکز و در نشست مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان بر آشنایی با ضوابط و مراحل دریافت پروانه تولید در سازمان دامپزشکی کشور و تأکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی دانش‌بنیان و فناور بدون مجوز رسمی اقدام به عرضه محصول به بازار نکنند.

 وی خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی مرجع صدور مجوزهای حاکمیتی و نظارتی است و باید از تولید محصول توسط مجموعه بدون مجوز جلوگیری کند.

 مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، اتصال به پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های استان را برای تسهیل روند صدور مجوز و راهنمایی شرکت‌های فعال در عرصه ضروری دانست و اضافه کرد: به دلیل جدید بودن یک محصول، دستورالعمل و استانداردی برای آن وجود ندارد و تدوین دستورالعمل جدید هم زمان برخواهد بود؛ بنابراین لازم است ارتباط مناسبی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با اداره کل دامپزشکی استان اصفهان وجود داشته باشد. این ارتباط دریافت مشاوره و حمایت‌های موجود از سوی فناوران را تسهیل می‌کند.

 موسوی در جهت تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پیشنهاد کرد شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت آزاد واحدهای تولیدی دارای مجوز از سازمان دامپزشکی استفاده کنند و افزود: این شرکت‌ها تا دریافت مجوز اصلی و فرایند کامل تولیدی خود می‌توانند فعالیت را به‌صورت پایلوت در یکی از واحدهای دارای مجوز دنبال کنند.

 گفتنی است حدود 40 شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال هستند.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *