پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 4:56 قبل از ظهر

رقابت ابرقدرت‌ها برای اکتشاف منابع طبیعی در ماه

رئیس آژانس فضایی روسیه گفت: رقایت برای اکتشاف و توسعه منابع طبیعی در ماه آغاز شده است و روسیه باید علی‌رغم شکست اولین مأموریت ماه خود اکتشاف در قمر زمین را از سر بگیرد. 

به گزارش نوید صنعت نیوز در سال 2020، ایالات متحده امریکا قصد داشت در قالب توافقنامه آرتمیس که به نام ماه آرتمیس ناسا نام‌گذاری کرده بود با ایجاد مناطق ایمنی در ماه بر اساس قوانین فضایی بین‌المللی بهره‌برداری از منابع طبیعی تنها قمر زمین را تعیین کند که روسیه و چین به این معاهده ملحق نشدند. اما شب گذشته، روسیه اعلام کرده است که مأموریت‌های بیشتری را در کره ماه راه‌اندازی خواهد کرد و قصد دارد در یک مأموریت مشترک با چین استخراج منابع طبیعی را در ماه آغاز کند.

یوری بوریسف، رئیس Roskosmos، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی دولتی روسیه-24، اظهار داشت: اکتشاف در ماه در راستای منافع ملی حیاتی روسیه ضروری است. وی در اولین اظهارنظر عمومی خود پس از پایان مأموریت شکست خوره قبلی، گفت: حضور روسیه در ماه تنها در راستای اعتبار کشور و دستیابی به برخی اهداف ژئوپلیتیکی نیست، بلکه در راستای اطمینان از قابلیت‌هایی دفاعی و دستیابی روسیه به حاکمیت فناوری است.”ی افزود: “امروزه اکتشاف در ماه یک ارزش عملی نیز دارد؛ زیرا رقابت برای توسعه منابع طبیعی ماه آغاز شده است و در آینده، ماه به سکویی برای اکتشافات اعماق فضا و سکوی ایده آل تبدیل خواهد شد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *