سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 6:49 قبل از ظهر

حضور ده دانشگاه ایرانی در رتبه بندی بین المللی شانگهای

نتایج رتبه بندی بین المللی شانگهای در سال 2023 منتشر شد که در آن 10 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران موفق به راه یافتن به این نظام رتبه بندی شدند.

نوید صنعت نیوز:در رتبه بندی سال 2023، دانشگاه تهران با رتبه ۵۰۰-۴۰۱ در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت و رتبه اول دانشگاه های ایران را از آن خود کرد. دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه ۶۰۰-۵۰۱ و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رتبه ۷۰۰-۶۰۱ به ترتیب رتبه های دوم و سوم ایران را کسب کردند.

در جایگاه های بعدی، دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های شهید بهشتی، صنعتی شریف، تربیت مدرس، فردوسی، علم و صنعت و علوم پزشکی شیراز قرار دارند.

به لحاظ بهترین رتبه، در میان کشورهای اسلامی ، عربستان سعودی با رتبه‌­­ی 150-101 در رتبه اول، مصر با رتبه 301-400 در رتبه دوم و جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و مالزی با رتبه 500-401 به صورت مشترک در رتبه سوم قرار گرفتند.

شایان ذکر است این رتبه بندی براساس شاخص های علمی و پژوهشی مانند تعداد برندگان جایزه نوبل، محققان پراستناد، مقالات منتشر شده در نشریات معتبر و غیره صورت می‌گیرد. براساس این نظام رتبه بندی، هاروارد، استنفورد و MIT به ترتیب رتبه های اول تا سوم جهان را به خود اختصاص دادند.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *