سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 6:05 قبل از ظهر

پیشرفت 62 درصدی پروژه راه‌آهن اصفهان – شهرکرد

  مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: قطعه نخست پروژه راه‌آهن اصفهان – شهرکرد از ایستگاه مبارکه به سفیددشت به طول حدود 42 کیلومتر احداث می‌شود با پیشرفت 62 درصدی همراه است. با توسعه این پروژه سالیانه 3.5 میلیون بار و 700 هزار مسافر جابه‌جا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نوید صنعت نیوز، پروژه راه‌آهن اصفهان – شهرکرد که استان چهارمحال‌وبختیاری را به شبکه سراسری راه‌آهن متصل می‌کند، این پروژه در سال 1390 در قالب 4 قطعه فعالیت خود را آغاز کرد که تا پیش‌ازاین تنها قطعه دوم این پروژه فعال بود. در سال 1398 با هماهنگی و تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان برنامه‌وبودجه و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور امضا شد، هر چهار قطعه این پروژه فعال گردید و طی این سال‌ها با وجود شرایط دشوار مالی، متوقف نشد. از لحاظ فنی این پروژه شامل 5 ایستگاه است که از ایستگاه حسن‌آباد مبارکه آغاز می‌شود و با توجه با اختلاف ارتفاع مبدأ و مقصد پروژه، مسیر راه‌آهن از نقاط کوهستانی عبور می‌کند و شامل 15 رشته تونل به طول 6 کیلومتر و 4 پل بزرگ و حدود 400 کالوِرت روی آن اجرا می‌شود.

 در همین ارتباط، علیرضا صلواتی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد و جزئیات پیشرفت این پروژه اظهار داشت: راه‌آهن اصفهان – مبارکه – سفیددشت – شهرکرد به‌عنوان نقطه اتصال کریدور ریلی اصفهان – اهواز است.

 وی افزود: قطعه نخست این پروژه از ایستگاه مبارکه به سفیددشت به طول حدود 42 کیلومتر احداث می‌شود 62 درصد پیشرفت داشته است.

 مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: تعداد تونل ها در این طرح 15 تونل به طول کل 5 هزار و 300 متر است که حفاری 12 تونل از آنها به پایان رسیده است.

 وی اضافه کرد: تعداد کل پل‌ها در این پروژه 11 دستگاه به طول 2 هزار و 500 متر است که همگی به‌صورت موازی در حال احداث هستند.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *