پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:31 قبل از ظهر

 نوید صنعت نیوز از نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو گزارش می‌دهد: نمایشگاه جایگاهی برای ارائه توانمندی‌های داخلی

شهریار خادمی-دبیر سرویس اقتصاد

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو از روز یکشنبه 22 مرداد 1420 آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه ۱۰۵۰ شرکت داخلی و خارجی شامل ۴۶۵ شرکت خارجی، ۵۸۰ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت دانش‌بنیان حضور دارند.

 این نمایشگاه در سال جاری توسط شرکت بازرگانی بین‌المللی ایدرو و با حمایت انجمن قطعه‌سازان، در مساحتی حدود ۸۰ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۷۰۰ شرکت از ۱۵ کشور مختلف از جمله چین، ترکیه، هند و… و بیش از هزار تولیدکننده داخلی، ۲۲ لغایت ۲۵ مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعتی و بازرگانی کشور در این حوزه است. هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌ها و تولیدات آنها به سمت بازارهای گسترده‌تر است. همچنین این رویداد به‌عنوان فرصتی برای تولیدکنندگان و صنعتگران خلاق جهت معرفی و ارائه آخرین محصولات مدرن و آشنایی با صنعت قطعات خودرو سایر کشورها است.
این نمایشگاه فرصت مهمی است تا شرکت‌های فعال در این حوزه دستاوردها و محصولات خود را در معرض توجه دست‌اندرکاران و متخصصان این حوزه در داخل و خارج از کشور قرار دهند. کسب‌وکارها می‌توانند با درنظرگرفتن روند تقاضای بازار و سمت‌وسوی رشد این صنعت فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت کرده و در این مسیر پیشروی کنند.
قابل‌توجه است که در تازه‌ترین دوره از برگزاری این نمایشگاه، ۸۰ شرکت دانش‌بنیان و دانشگاه‌های صنعتی از نقاط مختلف کشور، در راستای ایجاد زمینه‌های ارتباط دانشگاه و صنعت حضور دارند.

 محمدرضا نجفی منش دبیر انجمن قطعه‌سازان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در پاسخ به سؤال خبرنگار نوید صنعت نیوز مبنی بر تأثیر برگزاری این نمایشگاه بر رونق صنعت خودرو و قطعه‌سازی گفت: نمایشگاه جایگاهی است که توانمندی‌های داخل کشور را به عرصه ظهور می‌رساند و امکان صادرات را فراهم می‌کند. نمایشگاه درگذشته بیشتر جنبه خرید داشت. ما باید به سمت فروش حرکت کنیم و نمایشگاه‌ها بیشتر جنبه فروش و صادرات محصولات دارند. باید علاوه بر شرکت در نمایشگاه‌های داخلی در نمایشگاه‌های خارجی هم حضور داشته و محصولات خودمان را به فروش برسانیم.
وی ادامه داد: ویژگی دیگر برگزاری نمایشگاه برای دولتمردان و نمایندگان مجلس داخل است که متأسفانه حضور کمی دارند و همیشه تولید داخل سرکوب شده است، اما اگر این نمایندگان در این نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند و از نزدیک با شرکت‌ها و قطعه‌سازان ارتباط بگیرند متوجه می‌شوند که قطعه‌سازان توانمندی‌های لازم را برای تولید داخلی دارند.

دبیر انجمن قطعه‌سازان در پایان گفت: امسال نقدی که به نمایشگاه وارد است این است که زمان مناسبی را برای برگزاری نمایشگاه انتخاب نکرده‌اند و در فصل تابستان و گرما نمایشگاه برگزار شده است. امیدواریم که با صحبت‌هایی که با مسئولان نمایشگاه کردیم سال آینده در فصل پاییز و در شرایط آب‌وهوایی بهتری نمایشگاه برگزار شود.

لازم به ذکر است این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۵ مردادماه برگزار می‌شود و بازدید برای عموم آزاد است. شرکت‌هایی از کشورهای ایتالیا، آلمان، هند، چین، ترکیه، امارات، متحده عربی، کره جنوبی، اندونزی و تایوان در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو حضور دارند.

مشاهده گزارش تصویری 

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

زاینده رود؛ بین مرگ و زندگی

به گزارش نویدصنعت نیوز_ زاینده‌رود، رودخانه‌ای که زمانی نماد زندگی و تمدن در قلب ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *