پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:02 قبل از ظهر

70 واحد صنعتی اصفهان،حاصل فناوری های صنعت ساز

رئیس پارک فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان :70 واحد صنعتی اصفهان،حاصل فناوری های صنعت ساز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.
حمیدمهدوی در گفتگو با نوید صنعت نیوز به مناسب روز صنایع کوچک بیان داشت: تا کنون 70 واحد صنعتی شهرک های صنعتی اصفهان در حوزه مواد شیمیایی، مواد غذایی، مهندسی سطح و دیگر فناوری های مهم، توسط دانشی که در پارک علم و فناوری ظهور و بروز داشته است راه اندازی شده اند.
وی با بیان اینکه، شرکت های دانش بنیان تا مرحله پایلوت و تولید تیمه صنعتی برای راه اندازی یک صنعت، در پارک های علمی و فناوری هستند؛ خاطر نشان کرد: این شرکت ها پس از حل مشکلات احتمالی و انجام ارزیابی های مقدماتی و پایه، مجوز های لازم برای راه اندازی یک صنعت را بدست می آوردند ا.ز این جهت صنایعی که از دل پارک های علم و فناوری خارج می شود، یک صنعت هایتک محسوب می شود.
مهدوی گفت: در حوزه، صنایع تمیز، سفارشی و سبک، ابزار دقیق و تجهیزات پزشکی تا کنون بالغ بر 40 پروانه بهره برداری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای این گروه از صنایع کوچک، توسط وزارت صمت و سامانه بهین یاب ثبت شده است.
رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه: گاهی لازم است صنعت بهینه سازی شود و گاهی یک صنعت جدید ایجاد شود. افزود: رفع نیازهای فناورانه کشور بدست شرکت های فناور در پارک های علمی انجام می شود و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، از طریق ارایه خدمات حمایتی زمینه تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی یا فناوری شرکت های دانش بنیان را برای ورود به صنعت فراهم می کند.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

فولاد مبارکه و زاینده‌رود: روایتی نو از مصرف آب و عدالت در قضاوت

به گزارش نویدصنعت نیوز- مسئله بحران آب و کاهش منابع آبی، به‌ویژه در مناطق خشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *