سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 5:17 قبل از ظهر

رهاورد سفر وزیر صمت به اصفهان چه خواهد بود؟

به گزارش نوید صنعت نیوز، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در هفتمین روز هفته دولت جهت بازدید و افتتاح چند طرح تولیدی به استان اصفهان سفر کرد.
سفر وزیر صمت با بازدید از واحد تولیدی گروه صنعتی انتخاب و افتتاح خط تولید ماشین ظرفشویی با تولید 1500 دستگاه ماشین ظرفشویی که زمینه اشتغال 147 نفر را به طور مستقیم فراهم می‌کند، آغاز شد. در همین جا بود که عباس علی‌آبادی بر لزوم اشتغالزایی در مسیر تولید تاکید کرد و از حمایت وزارت تحت مدیریتش از تولید به ویژه در لوازم خانگی و خودروسازی گفت. به زعم وزیر صمت، حمایت از تولید داخلی مسیر توسعه را باز می کند و افزایش تولید تورم را مهار خواهد کرد. او در همین ساعات نخستین سفر به اصفهان بر تبصره 18 بودجه تاکید کرد که هنوز برای حمایت از تولید و صنایع مسیر طولانی است اما در نیمه دوم سال گشایشی صورت خواهد گرفت.


وزیر صمت از مورچه‌خورت راهی مبارکه شد و از  بزرگترین فولادساز منطقه منا بازدید کرد و پس از افتتاح پروژه توسعه پارک های انباشت و برداشت فولاد مبارکه با هدف افزایش ذخیره سازی کنسانتره و گندله و ظرفیت 1.5 میلیون تن، از آخرین وضعیت نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه را مورد ملاحظه قرار داد و این پروژه را یکی از بهترین نیروگاه ها با راندمان بالا معرفی کرد که 16 ماهه به مراحل پایانی نزدیک شده است و نقطه امیدآفرینی دانست تا ایران در آینده بسیار نزدیک بتواند در حوزه ساخت نیروگاه در جهان هم حرفی برای گفتن داشته باشد.


در ادامه، عباس علی‌آبادی در سفر یک روزه به اصفهان از پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان بازدید کرد و نوید داد که این پروژه بزرگ تأمین آب صنعت، تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.
پایان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه ای بود در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تا پای درد و دل فعالان اقتصادی و صنعتی استان اصفهان بنشیند. او باز هم موضوع آب استان اصفهان را به میان کشید و قول داد تسریع در روند اجرای این طرح را در سطح ملی پیگیری کند. او بر این موضوع تاکید کرد که بسیاری از مشکلات را می توان با همراهی بخش خصوصی و پیشنهادات آنان رفع کرد چراکه بر این باور است که فعالان اقتصادی نخبگان ملت و چکیده سرمایه‌های ملی هستند و بر روی فعالان اقتصادی برای حل مشکلات موجود حساب باز کرده است.


اما سخنان استاندار اصفهان که بر رفع چالش فعالان اقتصادی و صنعتی استان در سطح ملی تاکید داشت، پایان سفر یک روزه وزیر صمت به استان اصفهان شد. او بر این موضوع تاکید ویژه ای کرد که اصفهان با سایر استان‌ها متفاوت است و تراز مباحثی که در حوزه اقتصادی و صنعتی استان توسط فعالان اقتصادی و صنعتگران مطرح می‌شود ملی است و رسیدگی و پیگیری چالش‌ها و مشکلات فعالان اقتصادی و صنعتی استان می بایست در سطح ملی صورت گیرد.
اگرچه شاید بازدید از ابرپروژه های جاری در سطح ملی توسط صنایع بزرگ در استان اصفهان برای کاهش محدویت برق و تامین آب در فلات خشکیده مرکزی، باعث احساس غرور و افتخار در وزیر صمت شد اما نکته اشاره شده توسط استاندار که اصفهان با سایر استانها متفاوت است و رفع چالش ها و مسائلش نیاز به وفاق در سطح ملی است می تواند رهاورد سفر وزیر صمت به اصفهان باشد اگر آن را به درستی دریابد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

زاینده رود؛ بین مرگ و زندگی

به گزارش نویدصنعت نیوز_ زاینده‌رود، رودخانه‌ای که زمانی نماد زندگی و تمدن در قلب ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *