سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 5:09 قبل از ظهر
دکتر نافچی

 اعطای 94 میلیارد تومان تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان|اختصاص 2.7 میلیارد تومان اعتبار خدماتی و توانمندسازی

محمد رئیسی نافچی معاون پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ارائه گزارش عملکردی به مناسبت هفته دولت از اعطای بیش از 2.7 میلیارد تومان اعتبار خدماتی و توانمندسازی به حدود 120 شرکت فناور در سال 1401 خبر داد.

 نافچی با بیان اینکه این اعتبار صرف اموری مانند تهیه تجهیزات، هزینه مجوزها، شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادها و… شده است افزود: مجموع تسهیلات مالی پرداخت شده در سال 1401 به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از محل اعتبارات خارج از شهرک، بیش از 94 میلیارد تومان بوده که به حدود 270 شرکت پرداخت شده است.

 به گزارش نوید صنعت نیوز معاونت پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به رویکرد شهرک نسبت به توانمندسازی شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، منتورینگ و مشاوره، پرداخت تسهیلات، صدور مجوز فناوری و اشتغال‌زایی از جمله فعالیت‌هایی است که این معاونت دنبال می‌کند.

 وی افزود: در سال 1401، بالغ بر 20 هزار و 300 نفرساعت آموزش در قالب 89 دوره برای 2500 نفر از فعالان دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تخفیف 80 درصدی برگزار شده است. همچنین 1438 جلسه خدمات مشاوره، راهبری و مربیگری (منتورینگ) طی این مدت برگزار شد.

 معاون پشتیبانی فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین از صدور بیش از 330 مجوز فناوری در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که از این مجوز برخوردار هستند از خدمات مالیات با نرخ صفر حقوق کارکنان، معافیت مالیات بر عملکرد شرکت، تسهیلات مختلف و مواردی ازاین‌قبیل بهره‌مند می‌شوند.

عضو هیئت‌رئیسه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به رشد اشتغال در بخش دانش‌بنیانی کشور افزود: در سال 1401 شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای 336 نفر در بخش دانش‌بنیان اشتغال ایجاد کرد و این رقم برای سال 1402، به بیش از 450 نفر ارتقا میابد.

 شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ارائه خدمات تجاری‌سازی دانش و فناوری به بیش از 700 شرکت دانش‌بنیان بخش مهمی از اقتصاد دانش بنیان کشور را برعهده دارد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

فولاد مبارکه و زاینده‌رود: روایتی نو از مصرف آب و عدالت در قضاوت

به گزارش نویدصنعت نیوز- مسئله بحران آب و کاهش منابع آبی، به‌ویژه در مناطق خشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *