سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 6:02 قبل از ظهر

وزیر علوم: آمایش آموزش عالی و جهش تولید دانش‌بنیان راهگشای توسعه و اشتغال

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین جلسه ستاد استانی آمایش آموزش عالی استان یزد که با حضور روسای دانشگاه‌های استان برگزار شد، از نقش نمایندگان استان در توسعه و تدوین برنامه‌های پیشبرنده کشور تقدیر کرد و از قانون جهش تولید دانش‌بنیان به عنوان یک فرصت مناسب برای توسعه و تقویت آموزش عالی کشور و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی یاد کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت اجرای آمایش آموزش عالی در کشور، گفت: هدف از این طرح حذف دانشگاه‌ها نبوده و تنها قصد داریم نقش هم افزایی را بین دانشگاه‌ها افزایش دهیم.

وی افزود: در آمایش آموزش عالی، هر دانشگاه کارکردهای خاص خود را دارد و باید به قانون و اساسنامه هر دانشگاه تمکین کنیم.

زلفی‌گل همچنین از قانون جهش تولید دانش‌بنیان به عنوان یک فرصت مناسب برای توسعه و تقویت آموزش عالی کشور و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی یاد کرد.

وزیر علوم با تأکید بر لزوم پاسخگوئي دانشگاه ها به نیازهای جامعه، گفت: باید از سرمایه های کشور صيانت كنيم و هر جائي كه خلاف قانون صورت گرفته يا حقي ضائع شده، باید آن را اصلاح كنيم.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري در مورد رابطه پارك علم و فناوري استان یزد با پرديس هاي علم و فناوري دانشگاه ها نيز بيان كرد: باید راهبري پارك علم و فناوري استان در این زمینه قوي تر شود تا كاركردهای مكمل با هم داشته باشيم.

 زلفی‌گل همچنین از راه اندازی سامانه فرهنگ نما به عنوان یک سامانه جامع برای ثبت فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان خبر داد.

وی از نقش برجسته دانشگاه فرهنگیان یاد کرد و گفت: معلمي نيز مانند پزشکي يک تخصص است و باید از دانشگاه فرهنگيان حمایت شود.در این راستا برای دانشگاه فرهنگيان امتياز ويژه‌ای نيز قائل شده‌ایم. اگر يک عضو هيئت علمي دانشگاه های وزارت علوم یا عضو هيئت علمي دانشگاه فرهنگيان كار پژوهشي انجام دهند، امتياز ويژه برای آنها در نظر گرفته می‌شود و این امر در راستای پويائي علمي در دانشگاه فرهنگيان انجام می‌شود.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

فولاد مبارکه و زاینده‌رود: روایتی نو از مصرف آب و عدالت در قضاوت

به گزارش نویدصنعت نیوز- مسئله بحران آب و کاهش منابع آبی، به‌ویژه در مناطق خشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *