پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 8:32 بعد از ظهر

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه نیازمند قراردادها و گرانت‌های پژوهشی

به گزارش نوید صنعت نیوز، ذاکرحسین فیروزه، مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با اشاره به طرح تحول دانشگاه و موسسات پژوهشی که سال ۱۳۹۸ از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد، اظهار کرد: تعداد قرارداد ارتباط با صنعت در سال ۱۴٠۱، ۱٠۸۳۵ مورد بود که دانشگاه صنعتی اصفهان در این راستا جایگاه مناسبی داشت و فقط شش دانشگاه بالاتر از ما قرار داشتند.

وی با اشاره به سهم شرکت‌های فناوری در کسب این جایگاه افزود: برای ارتقا جایگاه شرکت‌ها به منظور بهبود ارتباط میان صنعت و دانشگاه باید چند شیوه را مورد توجه قرار داد که شامل قراردادهای پژوهشی، گرانت‌های پژوهشی، استفاده از ظرفیت مرکز نوآوری و فناوری شرکت است.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: گرانت‌های پژوهشی، حمایت‌های مالی هستند که دانشگاه برای یک حوزه پژوهشی در صنعت موردنظر اقدام می‌کند. ایجاد مرکز مشترک نوآوری و فناوری نیز بین دانشگاه و صنعت موردنظر از جمله مهمترین اقداماتی است که به توسعه ارتباط دو بخش کمک می‌کند.

وی بیان کرد: اعضای هیات علمی به صورت پاره وقت می‌توانند در صنایع خاص حضور پیدا کرده و با شناسایی مسائل صنعت موردنظر بستر همکاری بین دانشگاه ما و آن صنعت را فراهم کنند که نتیجه آن ارتقا ارتباط و استفاده از تعامل صنعت و دانشگاه برای توسعه است.

فیروزه با بیان اینکه امسال کارآموزی را در یک بستر جدید ایجاد کردیم، گفت: کارآموزی می‌تواند محل ارتباط دانشجو و صنعت باشد. در سامانه جدید کارآموزی هدفمند است و کار به بهترین نحو پیش می‌رود. وی گفت: بعضی از دانشکده‌ها کارورزی را اجرا می‌کنند اما قرار است این روش گسترده شود تا دانشجویان در شرایط بهتری دوره کارورزی در صنعت را پشت سر بگذارند.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *