پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 7:45 بعد از ظهر

تیسن گروپ برای تاسیسات فولاد آلمان 800 میلیون یورو سرمایه‌گذاری می کند

به گزارش نوید صنعت نیوز، این پروژه شامل ساخت یک خط نورد گرم پیوسته ی مدرن و یک فضای انبارش تختال همراه با تبدیل و ساخت جدید دو ماشین ریخته گری پیوسته و دو کوره کف گهواره ای است. به گفته این شرکت، این سرمایه گذاری موقعیت آنها را در اروپا تقویت می کند و در عین حال حوزه رهبری فناوری خود را نیز گسترش می دهد. این بخشی از استراتژی 2030 شرکت است و انتظار می رود فرصت های شغلی بلندمدت در منطقه ایجاد کند. این شرکت اکنون می تواند انعطاف پذیری کارخانه ها و تجهیزات خود را گسترش داده و بهبود بخشد و همچنین ظرفیت های تولید را افزایش دهد.

خط نورد ریخته گری نزدیک به 25 سال پیش ساخته شد و دیگر نمی تواند نیازهای کیفیت آینده مشتریان را برآورده کند. بنابراین، لازم بود واحد به یک ماشین ریخته‌گری پیوسته و یک نورد گرم پیوسته ی پایین دستی تبدیل شود تا بتواند زمینه جدیدی را برای توسعه آینده ایجاد کند و ظرفیت پردازش بیشتری را در سایت بوخوم اضافه کند.

این شرکت در نظر دارد خط نورد ریخته گری موجود را به یک ریخته گری پیوسته با نورد گرم پیوسته پایین دست تبدیل و آن را مدرن کند. این فرآیند که برای تکمیل تا سال 2025 برنامه ریزی شده است، هم ظرفیت های ریخته گری و نورد و هم تولید فولاد با استحکام بالا و هم محصولات با کیفیت سطح ویژه را افزایش می دهد. یک ماشین ریخته گری پیوسته موجود نیز جایگزین خواهد شد و مزایای متالورژیکی را به همراه خواهد داشت که برای ساخت در سال 2025 برنامه ریزی شده است و بهره وری را افزایش می دهد و کیفیت سطح بهتری برای محصولات را ارائه می دهد.
در سپتامبر 2023، گزارش شد که این شرکت مذاکراتی را با میلیاردر چک ، دانیل کرتینسکی انجام داده است تا 50 درصد از سهام خود را در تجارت فولاد بفروشد. پس از طرح های ناموفق برای لیست کردن، فروش یا یافتن شریک بالقوه جهت ادغام، مذاکراتی را آغاز کرده اند.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *