سه شنبه , 27 شهریور 1403 - 6:07 قبل از ظهر

دانش‌بنیان‌ها می‌توانند زمینه حل چالش 6 محور آب استان را فراهم کنند

معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند زمینه حل چالش 6 محور آب استان را فراهم کنند.در دو سال اخیر 14 طرح تحقیقاتی به فرجام رسید؛

بابک ابراهیمی در نشست رفع نیازهای فناورانه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار کرد: نیازهای فناورانه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان استحصال و 6 محور پروژه با ماهیت دانش‌بنیان تعریف شده است.

وی با اشاره به این که در دو سال اخیر 14 طرح تحقیقاتی تقاضامحور به فرجام رسید، افزود: اولویت شرکت آب منطقه‌ای اصفهان انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل مرجعیت علمی و برون‌داد پژوهشی آنها است.

ابراهیمی با بیان این که در استان اصفهان پتانسیل خوبی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع چالش‌های آب وجود دارد، تصریح کرد: برای نیل به این هدف شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و شرکت‌های دانش‌بنیان باید دست‌به‌دست هم بدهند و این جلسه برای بحث و تبادل نظر در این باره تشکیل شده است.

عضو هیئت‌مدیره شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: احداث نیروگاه برقابی بهینه در مسیر خط انتقال آب کاشان، تولید تجهیزات انبوه کنترل برخط آب‌های زیرزمینی و سطحی استان، تولید انبوه کنتورهای هوشمند، بررسی و پایش پیامدهای خشکسالی و منشأ میزان آلودگی‌های ورودی به رودخانه، 6 تقاضای فناوری محور آب منطقه‌ای اصفهان در حال حاضر است.

ابراهیمی ضمن تأکید دوباره بر برگزاری این نشست باهدف تقویت و هم‌افزایی ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: راه‌های ورود این شرکت‌ها برای حل مسائل آب تدارک‌دیده‌شده است و تسهیل می‌شود.

در ادامه رئیس گروه تحقیقات کاربردی، مهندس حمید یوسفیان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به حمایت مالی و معنوی معاونت فناوری ریاست‌جمهوری و دفتر تحقیقات و فناوری آوری شرکت مدیریت منابع آب ایران در مجموعه دفتر تحقیقات شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و با راهبری شرکت کارگزاری ایریک در زمینه پروژه‌های دانش‌بنیان، شرکت دانش‌بنیان ایریک مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شش پروژه یاد شده را در سه‌فاز انجام مطالعات و پژوهش، اجرای صنعتی پایلوت پروژه بهینه شده از نظر فنی و اقتصادی و تولید انبوه بهینه و اقتصادی، راهبری و اجرا می‌کند.

وی افزود: این پروژه‌ها برای مانیتورینگ آب استان و پایش محیط زیستی زاینده‌رود اهمیت حیاتی دارد و پیگیری آنها تا زمینه اجرا به‌صورت جدی در دست اقدام است.

اولین نشست رفع نیازهای فناورانه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان سی‌ام مردادماه 1402 در محل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و با حضور اساتید دانشگاه و مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان استان برگزار شد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *