چهارشنبه , 28 شهریور 1403 - 12:13 بعد از ظهر

معاون علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان رئیس‌جمهور:حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تحت پوشش قانون جهش تولید

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در سفر به مازندران از یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه محصولات روشنایی بازدید کرد و با فعالان این شرکت به گفت‌وگو نشست.

به گزارش نوید صنعت نیوز، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت و کارخانه دانش‌بنیان مازی نور فعال در صنعت روشنایی گفت: توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در طراحی و ساخت محصولات باکیفیت و رقابتی به حدی است که از ظرفیت حضور در بازارهای بین‌المللی برخوردار هستند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با اشاره به تخصص نیروی انسانی کشور در ساخت محصولات حوزه روشنایی، هم‌پای استانداردهای جهانی افزود: قرارگرفتن تخصص نیروی انسانی توانمند در کنار عزم و اراده صنعتگر داخلی، زمینه‌ای فراهم کرده است که امکان طراحی و ساخت انواع محصولات حوزه روشنایی در کشور فراهم باشد.

دهقانی به تسهیلات مختلف معاونت علمی برای حمایت از شرکت‌های فناور و پیشران برای تولید محصولات قابل‌رقابت در بازارهای بین‌المللی اشاره کرد و گفت: معاونت علمی با تکیه به ابزارهای حمایتی از جمله قانون جهش تولید دانش‌بنیان از شرکت‌های فناور و پیشران برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حمایت معاونت علمی از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، نوآور و فناور برای حفظ و ارتقای نیروی انسانی و جذب نیروی انسانی جدید عنوان کرد: حمایت از تأمین سرمایه، ارتقای زیر ساخت‌های طراحی صنعتی، تحقیق و توسعه و کمک به رونق بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر حمایت‌های معاونت علمی ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان است.

دهقانی با تأکید بر اهمیت ارتقای طراحی و نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان فناور به ایجاد شرکت‌های جدید بر مبنای تحقیق و توسعه، اشتغال تخصصی و حجم بازار کمک به سزای می‌کنند.
دهقانی در این بازدید، ضمن آشنایی با روند تولید محصولات در کارخانه شرکت مازی نور، از سالن‌های مونتاژ بخش‌های تحقیق و توسعه، آزمایشگاه تحقیقاتی، بخش فنی و مهندسی، مرکز طراحی، رنگ، ریخته‌گری و آبکاری این کارخانه بازدید کرد.

گفتنی است، فعالیت این شرکت دانش‌بنیان در صنعت روشنایی کشور، زمینه اشتغال مستقیم برای ۸۰۰ نفر در استان مازندران را فراهم کرده است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *