پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:35 قبل از ظهر

 رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حکمرانی حوزه فناوری کشور را بر عهده دارد

 رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر روز چهارشنبه در بازدید از این شهرک با بیان اینکه حکمرانی حوزه فناوری کشور بر عهده شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است، بیان کرد: این مجموعه می‌تواند به تنظیم دقیق نظام ارزیابی پارک‌های فناوری در وزارت علوم کمک کند.

 به گزارش نوید صنعت نیوز، روح‌الله رازینی، رئیس هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف در این دیدار با بیان اینکه وزارت علوم به دنبال تقویت رویکرد تضمین کیفیت پارک‌ها و مراکز رشد است افزود: انتظار داریم، پارک‌های علم و فناوری ما را در کنار خود بدانند. با حضور در این نشست‌ها، مسائل و مشکلات حوزه فناوری را می‌شناسیم و در جلسات وزارت علوم بتوانیم به رفع آن‌ها کمک می‌کنیم.

 وی افزود: ما باید با رویکرد صیانتی به حوزه فناوری و دانش‌بنیان نگاه کنیم و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌تواند به تقویت این نگاه کمک کند.

 رازینی با اشاره به این مهم که حوزه فناوری می‌تواند مزیت رقابتی برای مجموعه وزارت علوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: دیدن دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار امیدبخش است و باید بتوانیم از پارک‌های فناوری و شرکت‌های زیرمجموعه برای حل مسائل و چالش‌های حوزه آموزش عالی، پژوهش و فناوری استفاده کنیم.
دکتر قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ۶۷۵ شرکت فناور و دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند که نرخ موفقیتشان بیش از ۷۵ درصد است.
وی افزود: واحدهای فناور مستقر در شهرک بر اساس ماده ۹ قانون حمایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان از پرداخت مالیات و عوارض معمول کشور معاف هستند
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: این شهرک در روابط بین‌المللی نیز از موقعیت خوبی برخوردار است و عضو هیئت‌مدیره انجمن پارک‌های علمی آسیا (ASPA) و نیز اولین عضو ایرانی انجمن جهانی پارک‌های علم و فناوری (IASP) است.
مصلحی با اشاره به نقش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) افزود: این مرکز در سال ۱۳۸۹ در این شهرک تأسیس شده و در چارچوب وظایف این مرکز آموزش‌های لازم به کشورهای درحال‌توسعه نظیر نیجریه، عمان و کشورهای عضو سازمان اکو برای آشنایی با نحوه راه‌اندازی و مدیریت مراکز رشد و پارک‌های فناوری داده شده است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *