پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:03 قبل از ظهر

30 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد ایران در سال 1402

 معاون برنامه‌ریزی شرکت فولاد تکنیک در پنل تخصصی رفع محدودیت‌ها در مسیر تولید و تجارت پایدار زنجیره فولاد در حاشیه نمایشگاه متالکس گزارشی از طرح جامع فولاد کشور ارائه کرد.

 به گزارش نوید صنعت نیوز، مهران محجوب‌نژاد با اشاره به اینکه صنعت فولاد کشور نیاز به تأمین مالی، همکاری واحدهای فعال، توسعه بالادست و تولید محصولات باارزش افزوده بالا دارد اضافه کرد: ظرفیت واقعی تولید فولاد ایران در سال 1402، 30 میلیون تن برآورد شده است در حالیکه ظرفیت تولید فولاد ایران 45 میلیون تن است. محدودیت‌های ناشی از انرژی طی سال‌های گذشته باعث شده تا این میزان از تولید فولاد را در کشور نداشته باشیم.

 مهران محجوب‌نژاد، با بیان اینکه صنعت فولاد کشور در سال ۱۴۰۱ سهم ۱۴درصدی در صادرات غیرنفتی داشته از کاهش میزان صادرات مواد اولیه نسبت به سال‌های گذشته خبر دارد.

 وی افزایش تولید محصولات فولادی را علی‌رغم محدودیت‌های منابع به مدیریت درست فولادسازان کشور مربوط دانست و گفت: مجموع سرمایه‌گذاری‌های موردنیاز برای توسعه صنعت فولاد کشور ۷.۴ میلیارد یورو است.

 محجوب نژاد رشد صنعت فولاد را نیازمند تأمین مالی قابل‌توجهی دانست و تأکید کرد که فولادسازان کشور امروزه با چالش‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

 وی با بیان اینکه صنعت فولاد دچار چالش‌ها، محدودیت‌ها و تهدیدهایی آزاردهنده‌ای است، افزود: کشور دچار مشکلاتی نظیر کمبود سنگ‌آهن موردنیاز است. یکی از مشکلات دیگر، محدودیت‌های انرژی است که تولید همین ۳۰ میلیون تن را نیز تهدید می‌کند.

 در ادامه اینفوگرافی تولید فولاد کشور بر اساس آمارهایی که محجوب نژاد در این نشست ارائه کرد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *