پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:26 قبل از ظهر

دانشگاه اصفهان بستری برای رشد و توسعۀ نوآوری و فناوری فراهم می‌کند

نوید صنعت نیوز: حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان از اختصاص ۳۲ هکتار از بهترین بخش‌های دانشگاه واقع در ضلع شمالی آن به ناحیۀ نوآوری و فناوری، در راستای توسعۀ اقتصاد دانش‌بنیان خبر داد.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: این ناحیه به‌عنوان بستری مناسب برای رشد و توسعۀ شرکت‌های نوآور یا نوپا در حوزه‌های مختلف علمی و فناورانه طراحی شده ا.. ت.و ادامه داد: باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ساختمان‌های موجود در این ناحیه در اختیار مجموعه‌های بزرگ کارآفرین بخش خصوصی قرار گرفته تا ضمن حفظ ارزش‌های علمی و پژوهشی دانشگاه، رونق چشمگیری در مسیر خلق ارزش‌های مبتنی بر دانش و تحقق اهداف دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم ایجاد شود.

حسین هرسیج، همچنین از انعقاد قرارداد همکاری با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد و افزود: بر همین اساس صنایع خلاق فرهنگی و «مرکز رشد علوم‌انسانی فناوری‌های نرم و صنایع خلاق» در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شده است تا بستری هموار و متناسب برای تجاری سازی علوم انسانی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان همچنین با سایر مجامع علمی و پژوهشی کشور در حال همکاری است، گفت: «دانشگاه اصفهان با تکیۀ بر پتانسیل‌هایی علمی و پژوهشی خود، قصد دارد به عنوان یک پایگاه علمی و فناور در منطقۀ خود، نقش مؤثر و فعال در ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی داشته باشد.
هرسیج راه اندازی دانشکده علوم و فنون راهبردی دانشگاه اصفهان خبر داد و با بیان اینکه در ماه‌هایی اخیر پیرامون بحث راتبۀ شغلی با حدود ۵۰ نفر از مدیران صنایع استان تعامل شده است افزود: حاصل این تعاملات گفت‌وگوها معرفی ۲۵۰ نفر از دانشجویان به صنایع در قالب راتبۀ تحصیلی است. از این طریق دانشجویان در کنار تحصیل در صنایع مشغول به کار و فعالیت می‌شوند.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *