پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 8:02 بعد از ظهر

همکاری صنایع در مدیریت بحران برق

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای خردادماه تاکنون صنایع کوچک با نصف روز در هفته با قطعی برنامه برق ( بابرنامه) مواجه بودند، گفت: در دو هفته گذشته مقرر شد همچنین صنایع کوچک یک روز در هفته از ساعت 12 تا 6 عصر با قطعی برق (بابرنامه) مواجه شوند. در مقایسه با سال گذشته، تامین برق برای صنایع فولادی و سیمانی افزایش یافته است.

محمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار نویدصنعت‌نیوز با اشاره به اینکه روز گذشته اوج مصرف برق در ساعت 11 و 35 دقیقه ثبت شد، اظهار کرد: 21 مردادماه، میزان تولید نیروگاه‌های منطقه اصفهان 4224 مگاوات و میزان مصرف 5070 مگاوات گزارش شد و کمبود تولید 8046 مگاوات از شبکه سراسری تامین بود. این در حالیست که اوج مصرف در شامگاه دیشب ساعت 20 و 17 دقیقه ثبت شد و میزان تولید نیروگاه‌های منطقه اصفهان 4474 مگاوات و میزان مصرف 4779 مگاوات بوده است و میزان 305مگاوات کمبود تولید از شبکه سراسری تامین شد.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در روز گذشته بدون در نظر گرفتن برق صنایع میزان 4013 مگاوات به ثبت رسیده است، تصریح کرد: واحد 4 نیروگاه اصفهان و همچنین واحدهای 1 و 2 کارون 4 به علت محدودیت منابع آبی از مدار تولید خارج شده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مدیریت برق با همراهی صنایع بزرگ و کوچک در حال انجام است، افزود: طبق تفاهم‌نامه بین وزارت صمت و وزارت نیرو، صنایع بزرگ مکلف شدند در زمان‌بندی از پیش تعیین شده میزان مصرف برق را رعایت کنند. وی با تاکید بر همراهی مشترکین بخش خانگی در مصرف بهینه انرژی برق، تصریح کرد: تنظیم وسایل سرمایشی، دور کند کولرهای آبی و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف از جمله راهکارهای مشترکین بخش خانگی است.

نوحی با بیان اینکه از ابتدای خردادماه تاکنون صنایع کوچک با نصف روز در هفته با قطعی برنامه برق ( بابرنامه) مواجه بودند، گفت: در دو هفته گذشته مقرر شد همچنین صنایع کوچک یک روز در هفته از ساعت 12 تا 6 عصر با قطعی برق (بابرنامه) مواجه شوند. در مقایسه با سال گذشته، تامین برق برای صنایع فولادی و سیمانی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در بخش توزیع برق شهرستان اصفهان 14 میلیاردتومان پاداش به بخش مشترکین خانگی تعلق گرفته است، اظهار کرد: مقرر شد صنایع در بازه اول، 15 خرداد تا نیمه تیرماه، 4000مگاوات، در بازه دوم تا نیمه مردادماه 6000 مگاوات و در نهایت در بازه سوم تا نیمه شهریورماه 4000 مگاوات به صنعت برق کمک کنند.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *