پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 5:08 قبل از ظهر

انرژی معضل سنگین بر صنایع/همکاری دانش‌بنیان‌ها با صنایع کوچک

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: امروزه موضوع انرژی به عنوان معضل بسیار سنگین برای فعالان حوزه صنعت و به ویژه صاحبان صنایع کوچک مبدل شده است.

عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار نوید صنعت نیوز ضمن تبریک روز حمایت از صنایع کوچک به فعالان این عرصه، اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط سهم مهمی در اقتصاد کشور بازی می‌کنند چراکه رونق بخش در مناطق کم برخوردار هستند و با اشتغال‌آفرینی از خروج سرمایه‌های مالی و انسانی ممانعت به عمل می‌آورند.

وی افزود: سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور بین 2.5 تا 4 درصد برآورد شده است که سهم صنایع کوچک و متوسط در این میان بسیار برجسته است چراکه با کمترین مداخله دولت به نتیجه می‌رسد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر اینکه موضوع انرژی به عنوان معضل بسیار سنگین برای فعالان حوزه صنعت و به ویژه صاحبان صنایع کوچک مبدل شده است، گفت: صنایع کوچک و متوسط به علت استقرار در شهرک‌های صنعتی با چالشهای تامین انرژی مواجه هستند اما جامعه باید به این موضوع آگاه باشد که در دشوارترین شرایط صاحبان این صنایع نسبت به تعدیل نیروی انسانی اقدام نکرده‌اند و چراغ صنعت را روشن نگه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ارتباط در هم تنیده‌ای بین صنایع کوچک و متوسط با دانش‌بنیان‌ها برقرار است، تصریح کرد: امیدواریم با تسهیل‌گری دولت نسبت به موانع بوروکراسی اداری بتوان از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صنایع کوچک و متوسط بهره برد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

زاینده رود؛ بین مرگ و زندگی

به گزارش نویدصنعت نیوز_ زاینده‌رود، رودخانه‌ای که زمانی نماد زندگی و تمدن در قلب ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *