دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 11:00 بعد از ظهر

با رشد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان:شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با کمبود فضای توسعه مواجه است

دکتر مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در دیدار با جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابراز نگرانی از کمبود فضای فیزیکی برای فناوران مستقر در شهرک بیان داشت: زیرساخت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی نقش حیاتی در توسعه سهم اقتصاد دانش‌بنیان دارد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اجماع شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک را ارزش‌افزا دانست و خاطر نشان کرد، هم افزایی توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در تجمیع مکانی، به دلیل ایجاد زنجیره تأمین نیازهای آن‌‌ها از طریق یکدیگر ضروری است.
وی نقش بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌های کلان در شهرک علمی علمی وتحقیقاتی اصفهان را روبه رشد دانست و افزود: آزمایشگاه‌های تخصصی مرجع با سرمایه‌گذاری مشترک شهرک و بخش خصوصی ایجاد شده و به شرکت های دانش بنیان و سایر شرکت ها خدمات ارائه می‌دهد.
قاسم مصلحی همچنین از تمرکز بر توسعه آزمایشگاه پردازش سریع خیام به کارخانه هوش مصنوعی اصفهان و ایجاد مزرعه پرینتر سه بعدی (FDM) در راستای توسعه خدمات به شرکت‌های فناور و افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان، در آینده نزدیک خبرداد.
به گزارش شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان: این مرکز به دنبال تکمیل فرآیند اجرایی موافقت‌نامه‌های شهرک و معاونت علمی و همچنین جذب وجوه مصوب از سوی این معاونت در جهت توسعه زیرساخت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.
گفتنی است،شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پایه‌گذاری پارک‌های فناوری ایران با حدود ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر، اولین مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های فناوری زیر نظر یونسکو است. مراکز رشد تخصصی ICT، هنر، کشاورزی، منابع طبیعی و فولاد در شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان محل رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان اصفهان است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

فولاد مبارکه و زاینده‌رود: روایتی نو از مصرف آب و عدالت در قضاوت

به گزارش نویدصنعت نیوز- مسئله بحران آب و کاهش منابع آبی، به‌ویژه در مناطق خشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *