جمعه , 30 شهریور 1403 - 1:34 قبل از ظهر

۱۰ مدیر فناوری ارشد تاثیرگذار در دنیای فناوری معرفی شدند

مجله فناوری در مقاله ای به بررسی ۱۰ مدیر ارشد فناوری(CTO) تاثیرگذار در دنیای فناوری پرداخته است که نوآوری را هدایت می کنند و آینده فناوری را شکل می دهند.

 

به گزارش نوید صنعت نیوز به نقل از مجله فناوری : نوآوری روح زنده بخش صنعت فناوری است و هیچ کس بهتر از مدیرارشد فناوری CTO یک شرکت برای رهبری این حرکت قرار ندارد. با سرعت بالای پیشرفت های فناوری، به ویژه در سال های پس از شیوع بیماری کووید-۱۹، نقش تکامل یافته CTO بیش از پیش مهم شده است. مجله فناوری به ۱۰ CTO تاثیرگذار جهان نگاه می کند که هر کدام از آنها صنعت را به سمت آینده ای پویا هدایت می کنند. این افراد عبارتند از:

**مایکل کاگان: Nvidia**: او CTO شرکت Nvidia است که یکی از پیشروان در زمینه هوش مصنوعی، گرافیک و پردازش موازی است. او از طریق خریداری شرکت Mellanox که یکی از بنیانگذاران آن بوده است، به Nvidia پیوسته است. او دارای تحصیلات در مهندسی برق از دانشگاه تکنیون اسرائیل است.

**پارکر هریس: Salesforce**: او یکی از بنیانگذاران و CTO شرکت Salesforce است که یکی از بزرگترین ارائه دهندگان راه حل های ابری و مدیریت ارتباط با مشتری است. او عضو هیئت مدیره شرکت نیز هست و از سال ۱۹۹۹ تاکنون تاثیر عمیقی بر استراتژی فناوری، فرهنگ و اکوسیستم شرکت داشته است. او قبل از Salesforce، شرکت Left Coast Software را بنیانگذاری کرده و در شرکت Metropolis Software کار کرده است.

 **یورگن مولر: SAP**: او عضو هیئت مدیره شرکت SAP است که یکی از بزرگترین ارائه دهندگان نرم افزارهای کسب و کار و پلتفرم های فناوری است. او مسئول توسعه فناوری و نوآوری در شرکت است و در زمینه های مختلفی مانند ابر، اینترنت اشیا، بلاک چین و هوش مصنوعی فعالیت می کند. او از سال ۲۰۱۳ به SAP پیوسته و در سال ۲۰۱۹ به عنوان CTO به هیئت مدیره انتخاب شده است.

 **لری الیسون: Oracle**: او یکی از بنیانگذاران و CTO شرکت Oracle است که یکی از پیشتازان صنعت نرم افزار و ارائه دهنده سیستم های مدیریت پایگاه داده است. او تا سال ۲۰۱۴ نقش مدیر عامل را نیز داشته و اکنون رئیس هیئت مدیره و CTO شرکت است. او یکی از ثروتمندترین افراد جهان است و دارای دارایی بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار است.

**گرگ لاوندر: Intel**: او CTO و مدیر عامل گروه نرم افزار و فناوری پیشرفته شرکت Intel است که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه های رایانه ای است. او مسئول رهبری استراتژی فناوری و نوآوری در شرکت است و در زمینه های مختلفی مانند ابر، محاسبات کوانتومی، هوش مصنوعی و امنیت فعالیت می کند. او قبل از Intel، در شرکت های VMware، Citrix و Cisco کار کرده است.

**آندرو لانگ: DXC Technology**: او CTO و مدیر عامل گروه فناوری و نوآوری شرکت DXC Technology است که یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات و راه حل های دیجیتال است. او مسئول رهبری استراتژی فناوری و نوآوری در شرکت است و در زمینه های مختلفی مانند ابر، امنیت، تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی فعالیت می کند. او قبل از DXC Technology، در شرکت های CSC، Cigna و IBM کار کرده است.

**آدام سلیپ: Spotify**: او CTO و مدیر عامل گروه توسعه محصول شرکت Spotify است که یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان خدمات پخش موسیقی و پادکست است. او مسئول رهبری تیم های مهندسی، تولید محتوا، تجربه کاربری و تحقیقات در شرکت است و در زمینه های مختلفی مانند هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ، اینترنت اشیا و واقعیت مجازی فعالیت می کند. او قبل از Spotify، در شرکت های Stardoll، TradeDoubler و Spray Network کار کرده است.

 **کوین اسکات: Microsoft**: او CTO و مدیر عامل گروه فناوری و نوآوری شرکت Microsoft است که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نرم افزار، سخت افزار و خدمات فناوری است. او مسئول رهبری استراتژی فناوری و نوآوری در شرکت است و در زمینه های مختلفی مانند ابر، هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و واقعیت مجازی فعالیت می کند. او قبل از Microsoft، در شرکت های LinkedIn، Google و AdMob کار کرده است.

 **مارک زاکربرگ: Facebook**: او یکی از بنیانگذاران و CTO شرکت Facebook است که یکی از بزرگترین ارائه دهندگان شبکه های اجتماعی و خدمات فناوری است. او همچنین مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت است. او مسئول رهبری استراتژی فناوری و نوآوری در شرکت است و در زمینه های مختلفی مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا و بلاک چین فعالیت می کند. او یکی از ثروتمندترین و مشهورترین افراد جهان است و دارای دارایی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است.

 **جف بزوس: Amazon*: او یکی از بنیانگذاران و CTO شرکت Amazon است که یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات خرید آنلاین، ابر و هوش مصنوعی است. او همچنین مدیر عامل و رئیس

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *