پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 8:44 بعد از ظهر

نهادینه‌شدن عدم توسعه صنایع آب‌بر و آلاینده در استانداری اصفهان

معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه مخالف بزرگنمایی کاذب از پروژه انتقال آب دریا هستیم، گفت: مجموعه استانداری عدم توسعه صنایع آلاینده و آب بر را در استان اصفهان نهادینه کرده است.

مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: فرهنگ عدم توسعه صنایع آب‌بر و آلاینده در مدیریت استان اصفهان نهادینه شده است و قائم به شخص نیست؛ چرا که استان اصفهان دیگر ظرفیت هیچ‌گونه صنعت آلاینده‌ای را ندارد و در این دوره از مدیریت استان با قاطعیت مقابل هرگونه درخواست توسعه صنعتی آلاینده و آب‌بر ایستاده‌ایم و خوشبختانه این فرهنگ را در بدنه استانداری نهادینه کردیم.

وی با حمایت از توسعه مبتنی بر فناوری، نوآوری و دانش‌بنیان، افزود: همواره سعی کردیم از اقتصاد سبز و مبتنی بر دانش‌بنیان و فن‌آوری و نوآوری حمایت کنیم. حتی صنایع آب بر را به سمت این زمینه هدایت کردیم و بر این نکته تاکید داریم که صنایع به سمت ارزش افزوده محصولات خود مبتنی بر فن‌آوری که سازگار با محیط زیست است، روی آورند.

زینلیان بر این نکته تاکید کرد که انتقال آب از دریای عمان به عنوان یکی از راهکارها در نظر گرفته شده است و در این زمینه با هرگونه بزرگنمایی که بر احیا زاینده‌رود با انتقال آب از دریای عمان به جد مخالفیم؛ چراکه وزارت نیرو موظف است به تعهدات خود نسبت به حوضه آبریز زاینده‌رود پایبند باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با تاکید بر اجرای طرح انتقال آب از بهشت‌آباد و تونل کوهرنگ ۳، گفت: می‌بایست تمام طرح بسته احیای زاینده‌رود اجرا شود و وزارت نیرو باید مسئولانه در اجرای آن متعهد گردد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *