جمعه , 30 شهریور 1403 - 3:41 قبل از ظهر

مدیرعامل فولادخوزستان مطرح کرد:عوامل اختلال در صنعت فولاد

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان: کاهش تقاضای جهانی فولاد، تشدید روند کربن‌زدایی در جهان، تداوم اختلالات در زنجیره تامین از جمله متغیرهای جهانی تاب‌آوری فولاد است

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پنل همایش تخصصی تاب‌آوری صنعت فولاد عنوان کرد: کاهش تقاضای جهانی فولاد، تشدید روند کربن‌زدایی در جهان، تداوم اختلالات در زنجیره تامین از جمله متغیرهای جهانی تاب آوری فولاد است.

ابراهیمی گفت: قیمت بالای مواداولیه، کمبود گاز ارزان‌قیمت، تداوم جنگ اوکراین و ادامه تحریم روسیه، سهم ۴۰ درصدی کوره قوس‌الکتریکی در اروپا و سهم ۲۵ تا ۳۰ درصدی سود از کل هزینه‌های تولید فولاد از عوامل تداوم اختلالات در زنجیره تامین به شمار می‌روند.

وی افزود: رشد ۴۰ درصدی درآمدهای عملیاتی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرکت‌های بورسی و فرابورسی نشانگر آن است که فولاد با رشد ۱۴ درصدی در درآمد و همچنان رشد ۲/۵ برابری در بهای تمام‌شده داشته است.

ابراهیمی اظهار کرد: در شش ماهه ابتدایی سال‌جاری، فولاد خوزستان تنها ۴ ماه تولید داشته است. از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۵۴۰ هزار تن کاهش تولید در صنعت فولاد داشته‌ایم که این به معنای از دست رفتن ۱۱ هزار میلیارد تومان در فروش و سه هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان از سود است.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

زاینده رود؛ بین مرگ و زندگی

به گزارش نویدصنعت نیوز_ زاینده‌رود، رودخانه‌ای که زمانی نماد زندگی و تمدن در قلب ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *