دوشنبه , 26 شهریور 1403 - 11:12 بعد از ظهر

قطعی برق 145 نفر را در آسانسور محبوس کرد

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار نوید صنعت نیوز اعلام کرد که قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی و خارج از برنامه توسط وزارت نیرو در هفته گذشته، مشکلات و خسارات گسترده‌ای را در مناطق شهری و روستایی استان ایجاد کرده است. این قطعی‌ها منجر به محبوس شدن ۱۴۵ نفر در آسانسورها، اختلال ترافیکی به دلیل قطع برق چراغ‌های راهنمایی، و خسارات سنگین به وسایل الکترونیکی و برقی در منازل و واحدهای تجاری شده است. بخش‌هایی نظیر صنوف، کشاورزی و شهرک‌های صنعتی نیز از این قطعی‌ها متحمل خسارات زیادی شده‌اند.

شیشه‌فروش بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع‌رسانی قبلی در صورت ادامه وضعیت ناترازی انرژی تأکید کرد و از شرکت توانیر و وزارت نیرو خواست تا جداول قطعی برق را پیش از اعمال، به مشترکین اطلاع دهند.

همچنین، وی اعلام کرد که به تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده است تا مصرف برق خود را در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد کاهش دهند.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که با کاهش تدریجی دما و تضعیف الگوی گرم تابستانی، وضعیت جوی بهتر خواهد شد. اما همچنان شرایط وزش تندبادهای محلی و کاهش کیفیت هوا تا اواسط هفته با هشدار سطح زرد هواشناسی ادامه دارد.

شیشه‌فروش همچنین تأکید کرد که دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به انجام تعمیرات و در مدار قراردادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف، تعویض لامپ‌های پرمصرف با لامپ‌های کم‌مصرف، و انجام سایر اقدامات ضروری برای کاهش مصرف برق اقدام کنند. در پایان، وی به مشترکین برق خانگی و واحدهای تجاری توصیه کرد تا با نصب سیستم‌های کنترل هوشمند، استفاده از نور طبیعی، و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، به مدیریت مصرف برق کمک کنند.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *