جمعه , 30 شهریور 1403 - 1:33 قبل از ظهر
تاتا استیل هند
بریتانیا 500 میلیون پوند معادل 621 میلیون دلار قرار است به تاتا استیل کمک کند تا این غول بزرگ فولادسازی هند به سمت کاهش کربن در تولیدات خود گام بردارد.

کمک 621 میلیون دلاری بریتانیا به تاتااستیل هند

به گزارش نویدصنعت‌نیوز، رویترز خبر داد که بریتانیا 500 میلیون پوند معادل 621 میلیون دلار قرار است به تاتا استیل کمک کند تا این غول بزرگ فولادسازی هند به سمت کاهش کربن در تولیدات خود گام بردارد.

این در حالیست که 3 هزار شغل در معرض تعدیل نیروی کار قرار خواهد گرفت. بریتانیا بودجه 1.25 میلیارد پوندی را برای کارخانه های فولادی در نظر گرفته است که شامل سرمایه گذاری 750 میلیون پوندی برای تاتااستیل است تا کوره های متکی بر سوخت فسیلی زغال سنگ به کوره های قوس الکتریکی تغییر یابد. اگرچه این حمایت بریتانیا از تاتا استیل به عنوان یکی از بزرگترین حمایت های مالی در راستای کاهش تولید کربن صورت گرفته است اما مدتها بود که این درخواست سرمایه گذاری از سمت این شرکت بزرگ تولید فولاد جهان شده بود و برآورد می شود سرمایه گذاری بریتانیا در تاتا استیل به کاهش 1.56 درصدی کربن منجر شود.

قرار است تاتااستیل به ساخت کارخانه باتری خودروهای الکتریکی برای بریتانیا اقدام کند. بریتیش استیل متعلق به شرکت چینی jingye هم قرار است با سرمایه گذاری جدید توسط بریتانیا کوره های متکی بر سوخت فسیلی زغال سنگ را به کوره های قوس الکتریکی تغییر دهد.

گفتنی است صنایع فولادسازی نقش مهمی در تولیدات بخش امنیتی بریتانیا دارند و در ساخت کشتی های جنگی و جت های جنگنده و زیرساخت های تولید و حمل و نقل این کشور مورد استفاده قرار گرفته می شود.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *