پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 7:46 بعد از ظهر

سهم 3 دهم درصدی ایران در صنعت اسباب بازی دنیا/جایگاه 78 ایران در هوش مصنوعی

روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،  در گفت‌وگو با خبرنگار نویدصنعت نیوز اظهار کرد: صنعت اسباب بازی در دنیا بسیار پررونق است و با گردش مالی 100 میلیارد دلاری در سال همراه است که سهم کشور ما سه دهم درصد است. با توجه به اینکه ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد می توان سه برابر اکنون به توسعه صنعت اسباب بازی همت گماشت.

وی با اشاره به فرصت ده برابری توسعه صنعت اسباب بازی در کشور، گفت: امروزه صنعت اسباب بازی با فناوری عجین شده است. در نسل جدید تولید اسباب بازی فناوری موضوع حائز اهمیت است.

وی در ادامه به مسئولیت جدید تشکیل شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی اشاره کرد و توضیح داد: جریان هوش مصنوعی و کاربردی سازی آن با شتاب سریعی در دنیا در حال پیشرفت است و در آینده نزدیک شاهد تحولات چشمگیری در حوزه هوش مصنوعی خواهیم بود که این تکنولوژی حتی زندگی عادی مردم را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دهقانی با تاکید بر برنامه ریزی منسجم در زیرساخت هوش مصنوعی کشور، گفت: شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی در صدد است تا در چندین پروژه بزرگ ملی هدایت راهبری هوش مصنوعی کشور را اجرا کند. توسعه زیرساخت یکپارچه هوش مصنوعی در کشور در اولویت برنامه های  این شورا قرار دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به جایگاه هفدهم ایران در تولید مقالات مرتبط با هوش مصنوعی در جهان، تصریح کرد: از نظر کاربرد هوش مصنوعی ایران جایگاه 78 را در جهان دارد. برنامه ما این است که هم از نظر علمی و هم از نظر کاربرد بتوانیم در افق 5 ساله جز ده کشور برتر جهان در زمینه هوش مصنوعی باشیم.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *