جمعه , 30 شهریور 1403 - 2:08 قبل از ظهر

افزایش 10 درصدی تولیدات معدنی تا پایان سال

به گزارش نوید صنعت نیوز، محمد رضا موثقی نیا در جریان بازدید از شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان اظهار کرد: تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالجاری به عنوان مهار تورم و رشد تولید، محور اصلی فعالیتهای وزارت صمت و سازمان ایمیدرو است.

وی با اشاره به ظرفیتهای معدنی کشور بیان کرد: در جهت رشد قابل توجه تولید مواد معدنی با کاهش مشکلات موجود و بهره گیری از همه ظرفیتها تلاش می شود و امیدواریم تولید مواد معدنی کشور در سالجاری در مقایسه با سال گذشته حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد قابل توجه فعالیتهای معدنی در منطقه سنگان خواف خراسان رضوی را یادآور شد و افزود: با وجود برخی از مشکلات واحدهای معدنی نظیر قطعی برق و محدودیتهای احتمالی ناشی از تامین گاز در زمستان امسال سعی می شود با بهره برداری اصولی از پتانسیلهای موجود رشد تولید مواد معدنی کشور محقق شود.

وی در خصوص کندی در روند اجرای طرح دوبانده سازی محور سنگان خواف به تربت حیدریه هم گفت: این طرح طی سنوات قبل بر اساس تفاهم نامه مشترک بین سازمان ایمیدرو به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه شهرسازی آغاز شد و سرمایه گذاران صنایع معدنی به تعهدات خود به خوبی عمل کردند ولی وزارت راه نتوانست به تعهدات خود عمل کند.

موثقی نیا تصریح کرد: در جلسه اخیر مقرر شد با وزارت راه و شهرسازی مکاتبات لازم انجام شود تا با استفاده از منابع این وزارت خانه و سرمایه گذاران روند اجرای طرح فوق سرعت یابد.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *