پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 8:03 بعد از ظهر

ابلاغ دستورالعمل جدید برای حمایت از مراکز نوآوری و توسعه فعالیت‌های فناورانه

به منظور تقویت زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری، دستورالعمل “حمایت از ایجاد، توسعه فعالیت و اعتباربخشی به مراکز نوآوری” تصویب شد. این دستورالعمل، با تأکید بر ارزیابی صلاحیت و حمایت هدفمند از مراکز مستعد، به تدوین ساختار واحد و نظام‌مند برای افزایش توانمندی‌های فنی و کسب و کارهای دانش‌بنیان اختصاص دارد.

به گزارش نوید صنعت نیوز، طبق دستورالعمل جدید، مراکز نوآوری به عنوان نقاط مهمی برای توسعه فناوری و نوآوری در یکی از زیرساخت‌های نهادهای موسس، تأسیس می‌شوند. هدف این مراکز، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رشد و توسعه مهارت‌های فنی، ایده‌ها و تیم‌های دارای ایده، هسته‌های فناور، و شرکت‌های نوپا است. این اقدام به ساخت نمونه اولیه و نیمه صنعتی، توسعه محصولات جدید، و همچنین رشد بازار برای محصولات فناورانه و دانش‌بنیان کمک می‌کند.

دسته‌های مختلف مراکز نوآوری شامل مراکز نوآوری دانشگاهی و پژوهشی، مراکز نوآوری پارک علم و فناوری، مراکز نوآوری دولتی، مراکز نوآوری بخش خصوصی (شرکتی)، و مراکز نوآوری مشارکتی هستند. هر یک از این مراکز با هدف‌ها و وظایف خاص خود در جهت توسعه فناوری و نوآوری فعالیت می‌کنند.

طبق آیین‌نامه، دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی مسئولیت‌هایی چون ارزیابی صلاحیت و ارائه گواهی صلاحیت به مراکز نوآوری، نظارت مستمر بر آن‌ها، تعیین شاخص‌ها و استانداردهای ارزیابی، و ارتقاء بسته‌های حمایتی مادی و معنوی مراکز نوآوری را بر عهده دارد. همچنین، این دفتر از همکاری با ارگان‌های دولتی و خصوصی در ترویج تعاملات مراکز نوآوری حمایت می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به فایل ضمیمه این گزارش مراجعه کنید.

درباره ی نوید صنعت نیوز

مطلب پیشنهادی

بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد

به گزارش نوید صنعت نیوز، بی برقی تولید فولاد ایران را ۵.۴ درصد کاهش داد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *